Elocutionist

و هو معکم

Elocutionist

و هو معکم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

سفر خارجی مکرر نمایندگان مجلس با لابی گری

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۸:۴۵ ق.ظ

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از سفرهای خارجی نمایندگان مجلس را غیر مفید و غیر ضرور دانست و گفت: این نمایندگان بیش از حد معمول و حتی 2 برابر دیگران به خارج از کشور سفر می کنند که موجب انتقاد و اعتراض دیگر نمایندگان هم شده است.

وی با اشاره به پیامدهای منفی این سفرها افزود: نماینده ای که مرتب در سفر باشد و بعد از بازگشت، به فکر جور کردن سفر بعدی است، چگونه به وظیفه نمایندگی خود می رسد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه این دسته از نمایندگان نه به وظیفه نظارتی خود می رسند و نه وظیفه قانونگذاری، افزود: بهم خوردن نظم اداری مجلس و درست شدن ذهنیت در جامعه و حتی بین خود نمایندگان، از دیگر این پیامدهاست.

حجت الاسلام و المسلمین آزادیخواه با اشاره به ریشه های این سفرهای خارجی گفت: یکی از زمینه های افراط نمایندگان برای رفتن به این سفرها، دستگاههای اجرایی، وزارتخانه ها و مجموعه های دولتی، موسسات و نهادهای عمومی و مردمی هستند که متناسب با کارکرد خود و کمیسیونهای تخصصی مجلس، زمینه سفرها را فراهم می کنند.

وی افزود: البته سفرهای خارجی نمایندگان هم در قالب کمیسیونها، هم در قالب فراکسیونها و هم به همراه مقامات و مسئولین انجام می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: البته برخی از سفرها خارجی نمایندگان، منطقی و قابل قبول است چرا که باعث آشنائی با مسائل و موضوعات کشورها و شیوه قانونگذاری آنها می شود و می تواند مفید به فایده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آزادیخواه تصریح کرد: هیئت رئیسه مجلس باید دقت خاصی برای سفرهای خارجی نمایندگان داشته باشد و از سفرهایی که با لابی گری و چشم داشت نهادها و سازمانها انجام می شود و همچنین از سفرهای غیر ضرور و مکرر نمایندگان جلوگیری کند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۹/۲۹
  • ۱۴۴ نمایش
  • محمد مهدی بختیاری

نمایندگان مجلس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی