Elocutionist

و هو معکم

Elocutionist

و هو معکم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

وضعیت قرمز در هوای تهران

سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵ ق.ظ

کیفیت هوای تهران در روز دوشنبه با شاخص 180 در شرایط ناسالم (وضعیت قرمز) قرار دارد. اکنون شاخص کیفیت هوا در 11 منطقه تهران بالاتر از 150 است. همچنین شاخص کیفیت در شهرری که از 200
 کیفیت هوای تهران در 6 روز گذشته نیز به دلیل افزایش میزان آلاینده ها در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.
بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای تهران با 7 عدد افزایش نسبت به ساعت 8 صبح روز گذشته با شاخص 153 در شرایط ناسالم (قرمز) برای همه افراد است.
میزان ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون نیز امروز نسبت به روز گذشته افزایش یافته و بر روی عدد 110 قرار گرفته است. فرمانداری شهرری (منطقه 20) با شاخص197 و پیروزی(منطقه 13) با شاخص 182 بیشترین میزان آلودگی هوای شهر تهران را در 24 ساعت گذشته داشتند.
همچنین شهرداری منطقه 16، مسعودیه(منطقه 15)و اتوبان محلاتی (منطقه 14)به ترتیب با شاخص های51 ،75 و98 کمترین میزان آلودگی هوا را در این مدت داشتند. وضعیت قرمز در تهران / هوای ۱۱ منطقه ناسالم برای همه / شهرری موقتا از وضعیت بنفش خارج شد / از خانه خارج نشوید
شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران به عموم شهروندان به ویژه کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی توصیه کرده که امروز از فعالیت و تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.
کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، مهدهای کودک،پیش دبستانی و مدارس ابتدایی بسیاری از شهرهای استان را به دلیل افزایش میزان آلاینده ها امروز تعطیل اعلام کرد.
همچنین امروز طرح ترافیکی زوج و فرد از در منزل اجرا و فروش روزانه طرح ترافیک نیز امروز ممنوع شده است.
تمام مدارس استان تهران سه‌شنبه تعطیل شد+ جزییات مصوبات کارگروه
بنابر مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران تمام مقاطع تحصیلی تهران، به‌جز پردیس، دماوند و فیروزکوه به‌دلیل آلودگی بیش از حالت استاندارد هوا، فردا سه‌شنبه هفدهم بهمن ماه تعطیل اعلام شد.
همچنین براساس اعلام کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران،  تمامی مدارس پیش‌دبستانی، مهدهای کودک و مدارس ابتدایی استان تهران به‌غیر از منطقه فیروزکوه، دماوند و پردیس روز دوشنبه شانزدهم بهمن‌ماه نیز تعطیل بودند.
اجرای طرح تردد زوج و فرد از در منزل، ممنوعیت فروش آرم طرح ترافیک روزانه از سوی شهرداری تهران،  ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه، آسفالت و سیمان و توقف همه فعالیت‌های آلاینده، استقرار اورژانس در مراکز شهر،  تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور، جلوگیری از ورود کامیون‌ها و خودروهای سنگین فاقد معاینه فنی نیز از دیگر مصوبات کارگروه محسوب می‌شود.
ضمناً مسئولان ذیربط به گروههای حساس، بیماران، سالمندان و کودکان توصیه کردند که در حد امکان از تردد در مراکز شهر خودداری کنند.
بنابر تمهیدات اندیشیده‌‌شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بین 50 تا 100 باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از 150 تا 200 قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.
بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی، آلاینده‌های جوی و سکون نسبی هوا تا پایان روز سه‌شنبه در کلان‌شهرها به‌ویژه استان تهران باقی می‌ماند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۱/۱۷
  • ۱۰۴ نمایش
  • محمد مهدی بختیاری

آلودگی هوا

هواشناسی

وضعیت قرمز هوای تهران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی