Elocutionist

و هو معکم

Elocutionist

و هو معکم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

روحانی: انقلاب اسلامی به فکر و هنر ما عزت بخشید

چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۲ ق.ظ

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم "سی وپنجمین دوره جایزه کتاب سال" در تالار وحدت طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به فکر و اندیشیدن مردم و هویت دینی و ملی ما عزت بخشید.
وی افزود: در تحول انقلاب‌اسلامی کتاب، مکتوب، سخن و صوت نقش بسیار اساسی داشت و در حوزه فرهنگ و هنر ما را وارد عالم جدیدی کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه بدون تعارف باید بگوییم بخش بزرگی از جامعه ما که جامعه مذهبی، متدین و اهل مسجد و عبادت بودند در آن زمان به دلایلی از هنر فاصله می‌گرفتند، ادامه داد: گاهی نیز از هنر فرار می‌کردند. از هنرهای تجسمی گرفته تا نقاشی، موسیقی، تئاتر فاصله می‌گرفتند. حتی درباره دانشگاه نیز نگاه خوبی نداشتند. جامعه متدین آن زمان محیط‌هایی مانند دانشگاه را محیط مناسبی برای جوانان خود نمی‌دید. زمانی این محیط به معنای محیط بی‌دینی به حساب می‌آمد اگر فردی از حوزه به دانشگاه می‌رفت، همه نگاه دیگری به آن داشتند و برای طلبه‌ای که به دنبال علوم جدید بود، وارد شدن به محیط دانشگاه بسیار سخت بود.
روحانی با بیان اینکه انقلاب یک فضای جدیدی را به روی ما باز کرده است، گفت: الان چون معما حل شده آسان شده است. آن زمان این مسائل خیلی پیچیده بود. انقلاب اسلامی یک گام جدیدی برای ورود متدینین جامعه به عرصه فرهنگ به ویژه به عرصه هنر بود. کتاب و کتاب‌خوانی و حتی گوش کردن نوار هر کدام مسائلی داشت.
این خبر تکمیل می‌شود...

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۱/۱۸
  • ۱۰۲ نمایش
  • محمد مهدی بختیاری

رئیس جمهور کشور

روحانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی