Elocutionist

و هو معکم

Elocutionist

و هو معکم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نمازجمعه تهران، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، مواضع ضد انقلابی بن‌سلمان و همچنین برشمردن تحرکات آمریکا،‌ اظهار داشت: مسئله جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه همچنان موضوع روز است.
وی افزود:‌ فلسطینی‌ها راهپیمایی حق بازگشت انجام دادند اما صهیونیست‌ها آنها را به گلوله بستند و تاکنون 20 نفر کشته و بیش از هزار نفر کشته شدند.
امام‌جمعه موقت تهران همچنین تصریح کرد:‌ حقیقت این است خونخواری در ذات صهیونیست‌های جنایتکار است،‌گویا تا خونخواری نکنند نعشه نمی‌شوند اما جواب این رژیم جز پیام رهبری نیست. این پیام بیانگر همین واقعیت است. لذا باید از مبارزین مقاومت حمایت کرد و در پاسخ به جنایتکاران باید گفت «بگذرد این روزگار تلخ‌تر از زهر».
امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد:‌ این واقعیتی است که جز با مقاومت جواب صهیونیست‌ها را نمی‌دهد، چرا که در طول 7 سال اشغال فلسطین مذاکرات فراوانی صورت گرفت اما نه تنها از آوارگی این آوارگان (فلسطینی‌ها) کاسته نشد بلکه روز به روز به آوارگی‌شان افزود و اتفاقا خبر شد رژیم صهیونیستی جری‌تر شده است‌؛ لذا در این مقطع سخن گفتن از این رژیم فریبکار،‌ جلاد و غاصب خطای استراتژیک که نه، یک خیانت بزرگ است.
خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های خود خاطرنشان کرد: جهان اسلام باید در برابر این جنایات واکنش نشان دهد چرا که غیرت مسلمانی اقتضای واکنش دارد، پس غیرت عربی کجاست؟ مگر نه اینکه این‌ها (فلسطینی‌ها) عرب هستند؟ پس چرا کشورهای به اصطلاح عربی ساکت هستند. این سکوت مصداق این جمله است که می‌گفتند «سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن.»
امام جمعه موقت تهران همچنین عنوان کرد: آنچه که در این بین مورد تعجب است سخنان مفتیان است، برخی مفتیان دین‌فروش فتوا داده‌اند تظاهراتی که در غزه انجام می‌شود یک نوع بدعت و حرام است و در عین حال رژیم صهیونیستی هم به استقبال این کلام نامربوط رفته که باید از این‌ها سوال کرد که آیا شما دین دارید؟ و قرآن می‌گوید که این رفتار شما غیراسلامی است. چرا اکنون شما سکوت کرده‌اید، چرا آرام هستید و از مظلومان حمایت نمی‌کنید؟
امام جمعه موقت تهران بر همین اساس اضافه کرد: سنت پیامبر چیز دیگری می‌گوید و پیمان پیامبر عظیم‌الشان‌مان پیمان دفاع از مظلوم بود. لذا فتوای مفتیان، فتوای ضد قرآن و ضد سنت نبوی است.
وی همچنین یادآور شد: یکی از مقامات رژیم صهیونیستی گفته است که تا پایان سال میلادی ما به حزب‌الله حمله می‌کنیم و البته غیورمردان حزب‌الله هم جواب کوبنده‌ و طوفنده‌ای داده‌اند.
امام جمعه موقت تهران بر همین اساس اضافه کرد:‌ از همین تریبون نمازجمعه می‌گویم که شما یکی دو بار شانس خود را آزموده‌اید، حزب‌الله با موشک‌های 7 کیلومتری خود تل‌آویو و حیفا را به شهر اشباح تبدیل کرد؛ حال اگر بی‌میل نیستید تل‌آویو و حیفا بار دیگر آزمایش شود شانس خود را بیازمایید.
خاتمی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تا 25 سال آینده رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت،‌ گفت: ایشان فرمودند 25 سال دیگر خبری از رژیم صهیونیستی نخواهند بود، شاید تقدیر خدا این باشد که قبل از 25 سال رژیم صهیونیستی متلاشی شود.
وی همچنین در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به مواضع ضداسلامی بن‌سلمان خاطرنشان کرد:‌این روزها اراجیف از این جوانک ناپخته سعودی به گوش می‌رسد که در این باره باید بگوییم اولا لکه ننگ به رسمیت شناخته موجودیت رژیم صهیونیستی شاید اعلانش کمی جدی باشد اما رژیم عربستان چند دهه است که با رژیم صهیونیستی همکاری دارد.
امام جمعه موقت تهران در همین رابطه افزود: رژیم صهیونیستی سه بار به غزه حمله کرد که هر سه بار با تشویق صعودی‌ها و پول آنها مواجه شد و هر آنچه که در این دو دهه مخفیانه انجام می‌دادند را رسمی کردند.
خاتمی همچنین تصریح کرد: رژیم عربستان رژیم مجرم است و باید در دادگاه صالح اسلامی به محاکمه کشیده شود و این رژیمی است که خائن حرم شریفین است. لذا باید محاکمه شود و یکی از کیفرخواست او این است که رژیم عربستان پایه‌گذار تمام گروه‌های تکفیری است. باور نکنید که در تمام جهان عملیات تروریستی صورت بگیرد و یک پای آن پول این قانون منطقه (عربستان) وسط نباشد.
امام جمعه موقت تهران همچنین طراحی نقشه ننگ و قبیح جنایات را توسط عربستان را اصلی گرفت کیفرخواست این رژیم خونخوار عنوان کرد و گفت: 4 سال است که این‌ها در یمن می‌کشند و ویران می‌کنند و تاکنون 10 هزار نفر در این جنایات کشته شدند اکنون هم به سراغ زن‌ها و کودکان بی‌پناه رفته‌اند و در حین حمله آنها را کشتند لذا رژیم سعودی به اصطلاح در خط مقدم حمایت از این‌ها است و باید تقاص کار خود را بدهد.
وی ادامه داد: عربستان در تمام کشتارهای رژیم صهیونیستی شریک است و باید گفت از دیگر کیفرخواست این‌ها فضولی‌شان در کشورهای دیگر است که دیدیم عربستان 100 میلیون دلار برای دخالت در انتخابات عراق کنار گذاشت و همچنین نشست‌های محرمانه‌ متعدد صعودی سوری در سطح مدیران عالی داشتند اما رهبر مجاهد حزب‌الله رسماً‌ و با صراحت گفت که این‌ها با ابزارهای کثیف در لبنان دخالت می‌کنند این فضولی‌ها جرم است.
خاتمی ابراز امیدواری کرد: با این پرونده سیاه رژیم سعودی ان‌شاءالله این رژیم کهنه و پوسیده متلاشی خواهد شد و با متلاشی شدن این رژیم غاصب رژیم صهیونیستی هم فرو خواهد پاشید.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به نشانه‌های به زوال کشیده شدن رژیم سعودی گفت: نشانه‌های زوال این رژیم آشکار شده است البته دعواهای داخلی رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها هم نشان از تزلزل این رژیم دارد. آنگاه این رژیم نیز پایه‌اش سست است حرف‌های کنده‌تر از دهانش می‌زند و ایران اسلامی را تهدید می‌کند باید به آنها گفت شما می‌دانید ایران کجاست؟ ایران جایی است که اربابتان آمریکا را مستاصل کرده و نشان داده که اربابت‌تان هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند چه برسد به شما.
خاتمی در بخش پایانی خطبه خود با اشاره به مناسبت‌های کشور از جمله شهادت امام کاظم (ع) افزود: این امام همام فردی بود که دچار حبس ابدی شد و اگر هم عمر این حضرت هر چه طولانی می‌شد باز هم در حبس ابد به سر می‌برد آن هم به همان جرمی که امروز از جانب غرب داریم و آن پاسداری از اسلام ناب و خط پیامبری (ص) است.
وی در خاتمه ضمن یادآوری سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی عنوان کرد: این شخص عزیزی بود که پیش از آنکه امیر و ارتش باشد امیر بر نفس خود بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی