Elocutionist

و هو معکم

Elocutionist

و هو معکم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۳۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

مهدی چمران رئیس پیشین شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تبعات بی توجهی به مساله حمل ونقل عمومی شهر تهران اظهار کرد: مساله حمل ونقل در شهر تهران از جمله موضوعات حادی است که همواره مورد توجه کارشناسان شهری و حتی سلامت قرار دارد چرا که مشکلات و مضیقه‌های حمل ونقل شهری به صورت مستقیم بر آلودگی هوا, افزایش ترافیک؛ اتلاف وقت شهروندان و از همه مهمتر بر عدم سلامت جامعه به شدت تاثیر گذار است.بی شک در صورت برطرف کردن کمبودهای حمل ونقل عمومی در کلانشهری چون تهران شاهد کاهش آلودگی و افزایش سلامت عمومی جامعه خواهیم بود چرا که گسترش حمل ونقل شهری منجر به از بین رفتن ترافیک و به تبع آن کاهش آلودگی هوا خواهد شد.
وی درخصوص عدم راه اندازی خط 7 متروی تهران به بهانه‌های سیاسی خاطر نشان کرد: بی شک ریشه آلودگی هوای تهران در کمبود ناوگان حمل و نقل شهری است که با جایگزین کردن ناوگان‌های عمومی بخش قابل توجهی از این دغدغه برطرف می‌شود. مترو به عنوان یکی از اصلی ترین خطوط حمل ونقلی تهران در دوران مدیریت شهری قالیباف مورد توجه مدیریت شهری و اعضای شورای شهر قرار داشت و قرار بود که خطوط مترو با قوت و قدرت بیشتری به بهره برداری برسد, در حالی این موضوع مورد توجه شورای چهارم و مدیریت  قالیباف بود که متاسفانه خط 7 بعد از روی کار آمدن اعضای شورای پنجم تعطیل و علی رغم ادعای راه اندازی آن تا چند ماه و تعویق آن به پایان سال 96 در آستانه سومین ماه سال 97هستیم در حالی که همچنان خط 7 راه اندازی نشده و ابهامات و دلایل سیاسی پشت آن همچنان عامل بسته شدن این خط با اهمیت در حمل ونقل عمومی پایتخت است.
چمران با تاکید بر افزایش قطارشهری اظهار داشت: خط 6 مترو تهران نیز از جمله گزینه‌هایی بود که اگر مدیریت شهری پیشین تا پایان سال 96 فرصت اداره شهر را می‌یافت مسلما آن را تکمیل وبهره برداری می‌رساند البته منهای خرید واگن‌ها چرا که تعداد واگن‌ها کم است و نیازمند افزایش آن هستیم از این رو بنده بی صبرانه چشم انتظار انعقاد قرار دادهای جدید شهری برای خرید واگن‌های مورد نیاز مترو هستم. لازم به توجه است که اعضای شورای شهر تهران , به ویژه شهردار جدید تهران به این موضوع توجه کنند و هر چه زودتر قرار داد خرید واگن‌ها را با توجه به زمان برای آن به پایان برسانند چرا که با ساخت پنجاه درصد آن در تهران مسلما بین یک تا یک ونیم سال زمان مورد نیاز است. به هیچ وجه نمی‌توان درباره مترو ریسک کرد یا انتظار داشت که مردم در زمان‌های طولانی مدت منتظر حرکت قطارها باشند چرا که موجب افزایش بار ترافیکی شهری واعتراض مردمی می‌شود. از سوی دیگر قطار شهری نیازمند بررسی؛ تعمیر و نگهداری دایمی است که نیازمند اختصاص هزینه‌های قابل توجهی است که خوشبختانه مهندسین ما از چنین تخصص و تبحری برخوردار هستند اما در صورت آسیب دیدن و نیاز به تعمیرات باید قطعات بلافاصله عوض شود و استانداردهای تعمیرات آن رعایت شود درغیر این صورت ممکن است صدمات جانی به دنبال داشته یا موجب کندی حرکت قطارها و تاخیر در خدمات دهی به شهروندان شود از این رو خرید واگن‌های جدید و جایگزینی وسایل حمل ونقل عمومی در خدمات دهی سریع به مردم بسیار الزامی است.
رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاهش ناوگان اتوبوسرانی و عدم توجه مدیریت شهری به افزایش آن تصریح کرد: متاسفانه در یک سال گذشته شورای شهر وشهرداری تهران راهکار ورویکردی برای افزایش ناوگان اتوبوسرانی یا قطار شهری نیاندیشیده است, با اینکه بیش از پنج سال از عدم افزایش اتوبوس به ناوگان شهری تهران گذشته بنحوی که تعداد اتوبوسها از 7 هزار به 6 هزار رسیده، و واگن‌های قطار شهری نیز رو به فرسایش می‌روند و با افزایش عمرشان نیازمند هزینه کردن و تعمیرات هستند متاسفانه کمترین تحرک و واکنشی از سوی مدیریت شهری دیده می‌شود در حالی که نیازمند افزایش ناوگان حمل ونقل شهری هستیم، خرید واگن و افزایش ناوگان اتوبوسرانی یکی از واجبات حمل ونقل شهر تهران است درغیر این صورت یک روز تاخیر نیز زیان آور بوده وروز به روز بر دامنه کندی‌های حمل ونقل شهر ،اعتراضات مردمی و آلودگی هوا می‌افزاید.

  • محمد مهدی بختیاری

ممکن است برخی کاربران از اتمام زود هنگام حجم بسته اینترنتی خود گله‌مند باشند. بعضا گفته می‌شود که این اتفاق به دلیل به‌روزرسانی و فعالیت خودکار نرم‌افزارهای نصب شده روی دستگاه‌های کاربر (گوشی، تبلت و...) در زمان اتصال به اینترنت یا استفاده از نرم افزارهای مالتی مدیا (مثل اینستاگرام و ...) یا هک شدن احتمالی مودم می‌افتد. اما کارشناسان راهکارهایی پیشنهاد می‌کنند که می‌توان از آن روش‌ها برای مدیریت و کنترل مصرف اینترنت همراه استفاده کرد.
یکی از راههای پیشنهادی، استفاده از پنل E-Care شرکت ها و نرم افزارهای موبایلی و تطابق آن میزان مصرف واقعی برای کنترل و مدیریت مصرف بهتر، مشاهده و کنترل تاریخچه میزان مصرف در بازه‌های زمانی مختلف است.
مراجعه به مودم مشترک و بررسی وضعیت آپلود و دانلود ثبت شده  فرآیند تست و بررسی صحت اطلاعات پنل کاربری هم مورد دیگری است که می‌تواند از سوی کاربر انجام شود. جهت انجام تست و بررسی صحت وضعیت ترافیک مصرفی، کاربر در پنل اختصاصی خود باید مراحل زیر را انجام دهد:
۱. قطع همزمان ارتباط اصلی مودم و تمام دستگاه های متصل به جز یک دستگاه مجهز به نرم افزار تست و مدیریت میزان مصرف ITM, DU-Meter, STG) My data manager )
۲. اتصال مجدد ارتباط مودم
۳. راه اندازی نرم افزار اندازه گیری حجم ترافیک اینترنت و ثبت ترافیک مصرفی در زمان تست
۴. شروع استفاده از اینترنت(وب گردی، شبکه های اجتماعی، پخش ویدئو، دانلود و آپلود)
۵. قطع ارتباط و اندازه گیری میزان مصرف در طول بازه اتصال و مقایسه ان با موارد ثبت شده در CRM یا پنل کاربری مشترک در همان بازه اتصال
سامانه سنجش سرعت
۱. ورود به پرتال سازمان به آدرس www.CRA.ir مراجعه به بخش خدمات الکترونیک و انتخاب پنجره سامانه سنجش سرعت شرکت مورد نظر
۲. انتخاب یکی از سرورهای داخل و خارج شبکه و اپراتور
۳. ملاحظه نتایج تست شامل مقادیر تاخیر، سرعت دانلود و آپلود و ...
۴. ثبت نتایج تست و ارائه کد رهگیری به مشترک
۵. امکان مشاهده و صحت سنجی نتایج تست در پنل کاربری و سوابق مشترک

  • محمد مهدی بختیاری

میگل آریاس کانیته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا که در تهران به سر می برد به همراه هیات همراه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا با اشاره به وضعیت برجام پس از خروج آمریکا از آن اظهار داشت: اتحاد کشورهای اروپایی برای حفظ دستاوردهای برجام اهمیت مضاعفی پیدا کرده و اراده سیاسی اتحادیه اجرای برجام و تداوم همکاریهای شرکتهای اروپایی با ایران است.
وی افزود: خروج آمریکا از برجام مشکلاتی را برای اروپا بوجود آورده، اما پیام اتحادیه اروپا تداوم همکاری با ایران در حفظ و اجرای برجام است.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار اظهار داشت: با خروج آمریکا از برجام انتظارات افکار عمومی از اتحادیه اروپا برای حفظ دستاوردهای برجام افزایش یافته و در شرایط کنونی حمایت سیاسی اروپا از برجام کافی نیست و اتحادیه برای تداوم همکاریهای اقتصادی خود با ایران می بایست گامهای عملی بیشتری برداشته و سرمایه گذاریهای خود را در ایران افزایش دهد.
وی همچنین افزود: تعهد اتحادیه اروپا بر اجرای برجام با اعلام انصراف احتمالی شرکتهای بزرگ اروپایی از همکاری با ایران همخوانی و تطابق ندارد.

  • محمد مهدی بختیاری

رسانه‌های عبری‌زبان، روز گذشته از وجود توافق اولیه بین رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، و مصر، که با نظارت آمریکا حاصل شده است، خبر دادند.
سایت خبری «دبکا» به نقل از دو مقام ارشد در واشنگتن و تل‌آویو، گزارش داد طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای حل منازعه فلسطینیان و اسرائیل، اواسط ماه آینده میلادی اعلام خواهد شد؛ حتی اگر فلسطینیان دستور کار کلی اولیه آن را رد کنند ولی این طرح با تمامی بندهایش در ماه ژوئن ارائه خواهد شد.
دبکا افزود، 5 مقام دولت آمریکا این موضوع را به رسانه‌ها اعلام کردند و دستور العمل‌ها به «جرد کوشنر» داماد ترامپ، و «جیسون گرینبلات» مشاور ترامپ در امور مذاکرات صادر شده بود تا طرح را برای اعلام آن در روز افتتاح سفارت در قدس اشغالی جمع‌بندی کنند ولی موانع مانع از انجام آن شد.
بر این اساس، دونالد ترامپ طرح خود را با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی، «محمد بن‌زاید» ولیعهد امارات، «تمیم بن‌حمد» امیر قطر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر و همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل مورد رایزنی قرار داده است.
دبکا به نقل از منابع ویژه خود، تصریح کرد که از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه نیز برای مشارکت در این نشست‌ها و رایزنی‌ درباره طرح ترامپ دعوت به‌عمل آمد ولی وی این دعوت را به دلیل «رویارویی مرگ‌بار» اسرائیل علیه جنبش حماس در نوار غزه، رد کرد.
سایت دبکا در گزارشی در تاریخ 27 آوریل گذشته، بیشتر بندهای طرح «معامله قرن» را فاش کرده بود که شاید مهم‌ترین آن عبارت است از تشکیل دولت فلسطین در نوار غزه و حدودی نیمی از مساحت کرانه باختری، ولی با حاکمیت محدود، که امنیت بخش اعظمی از کرانه باختری نیز به اسرائیل سپرده خواهد شد همان‌گونه اسرائیل حاکمیت امنیتی بر رود اردن خواهد داشت.
در قدس نیز، محله‌های عرب‌نشین تحت حاکمیت دولت فلسطین خواهد بود به جز شهرک «البلده القدیمه»، که تحت حاکمیت اسرائیل قرار خواهد گرفت و «ابو دیس» نیز به عنوان پایتخت فلسطین اعلام خواهد شد.
درخصوص اماکن مقدس اسلام نیز، اردن و فلسطین حاکمیت دینی بر این اماکن را تقسیم خواهند کرد و غزه بعد از موافقت حماس بر خلع سلاح شدنش، به دولت فلسطین الحاق خواهد شد. موضوع قابل توجه این است که در طرح مذکور درباره آوارگان فلسطینی و حق بازگشت سخنی به میان نیامده است.
بر این اساس، خلاصه طرح موسوم به «معامله قرن» این است که اسرائیل «کشور ملت یهود است و فلسطین، با حاکمیت محدود، کشور ملی فلسطینیان است».
بندهای طرح مذکور، که انتظار می‌رود در ماه ژوئن اعلام شود، به این ترتیب است:
1- دولت فلسطین، با حاکمیت محدود، در نیمی از کرانه باختری و سرتاسر نوار غزه تشکیل خواهد شد.
2-  اسرائیل، مسئولیت امنیتی بخش اعظمی از کرانه باختری و گذرگاه‌های مرزی را بر عهده خواهد داشت.
3-  دره اردن تحت حاکمیت اسرائیل قرار خواهد گرفت و این رژیم ماموریت سیطره نظامی بر آن را بر عهده خواهد گرفت.
4-  تمامی محله‌های عرب‌نشین در قدس شرقی، به جز «المدینه القدیمه» که بخشی از  «قدسِ اسرائیل»(!) خواهد بود، به دولت فلسطین واگذار خواهد شد.
5-  ابو دیس در شرق قدس، پایتخت پیشنهادی برای دولت فلسطین خواهد بود.
6-  فلسطین و اردن در نظارت دینی بر مساحد «المدینه القدیمه» مشارکت خواهند کرد.
7-  غزه به دولت جدید فلسطین ملحق خواهد شد مشروط بر این‌که حماس خلع سلاح شود.
8- بندی در طرح مبنی بر «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی وجود ندارد ولی ساز و کاری برای پرداخت غرامت و نظارت جامعه جهانی به آنها تدوین خواهد شد.
9- به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور برای ملت یهودی و فلسطین با حاکمیت محدود به عنوان کشوری برای فلسطینیان.

  • محمد مهدی بختیاری

بارسلونا یکشنبه شب در آخرین بازی خود در لالیگا با یک گل رئال سوسیداد را شکست داد. آندرس اینیستا برای آخرین بار با پیراهن آبی‌ اناری‌ها به میدان رفت و در ‌دقیقه 81 برای همیشه با این تیم خداحافظی کرد. هافبک ‌اسپانیایی پس از 22 سال بازی خداحافظی با شکوهی با هواداران در نوکمپ داشت. بازیکن شماره "هشت" بارسلونا پس از پایان بازی با هواداران صحبت کرد و گفت‌: روز سختی بود اما 22 سال فوق‌العاده‌ را سپری کردم. برای من دفاع از این نشان یک افتخار است. بارسلونا بهترین باشگاه جهان است برای من و از همه هم تیمی‌هایم تشکر می‌کنم و دلم برای همه آنها تنگ خواهد شد.
اینیستا در ادامه‌ اظهار کرد: از هوادارانی که همیشه به من احترام گذاشته‌اند تشکر می‌کنم. من در حال‌ حاضر 34 ساله هستم و از کسانی که خواستند در این تیم بمانم تشکر می‌کنم. شما همیشه در قلب من باقی خواهید ماند.
هافبک ‌اسپانیایی در مورد مقصد بعدی‌اش، گفت‌: در روزهای آینده در این رابطه صحبت خواهم کرد. دوشنبه، سه‌شنبه ، چهارشنبه و ...
اینیستا دوباره هواداران را مخاطب خود قرار داد و گفت‌: شما لطف زیادی به من داشتید و جدایی از بارسلونا به این شکل بهترین اتفاق ممکن بود. دوست داشتم پیراهنم را با 80 هزار تماشاگر حاضر در این ورزشگاه عوض می‌کردم. من از بارسلونا می روم اما باشگاه به کار خود ادامه‌ می‌دهد چون فراتر از بازیکنان است. در تصمیمم شکی ندارم چون از مدت‌ها پیش به این موضوع فکر کردم. با تمام وجود از هواداران تشکر می‌کنم.
هافبک بارسلونا در پایان به جام جهانی 2018 روسیه اشاره کرد و گفت‌: با اشتیاق کامل به سراغ این مسابقات می رویم تا عملکرد درخشانی داشته باشیم و باید دید چه نتیجه‌ای خواهیم گرفت.

  • محمد مهدی بختیاری

حسین مقصودی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اخیراً ولی‌اللّه سیف رئیس‌کل بانک مرکزی از تعدادی از نمایندگان به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرده است، گفت: شکایت وی از سوی این دادسرا به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شده است.
وی با بیان اینکه اخیراً رئیس‌کل بانک مرکزی برای ادای توضیحاتی درباره نوسانات نرخ ارز به مجلس آمده بود و برخی از نمایندگان مانع ارائه توضیحات وی شده بودند، ادامه داد: ولی‌اللّه سیف در شکایت خود از نمایندگان اعلام داشته که آنها ( این نمایندگان) قصد داشتند وی را مورد ضرب و شتم قرار دهند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس با تاکید بر اینکه جلسه‌‌ای که سیف به آن اشاره کرده، جلسه‌ای بود که نمایندگان صدای اعتراض مردم را به گوش وی و دولتمردان می‌رساندند، افزود: اینکه آقای سیف از نمایندگان شکایت کردند به مانند این است که دولت از مردم شکایت کرده است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: به جای اینکه نمایندگان و مردم از دولت برای بی‌ارزش کردن پول‌ ملی و ایجاد شرایط بد اقتصادی شکایت کنند امروز دولتمردانی همچون آقای سیف از وکلای ملت به دادگاه شکایت می‌کنند.

  • محمد مهدی بختیاری

قیمت طلا و سکه در بازار داخلی امروز نسبت به روز گذشته با افزایش همراه بوده است و تا جایی پیش رفته که بار دیگر ارزش سکه تمام بهار آزادی از 2 میلیون تومان عبور کرد.
محمد کشتی آرای درباره علت گرانی طلا و سکه در روز جاری به خبرنگار تسنیم گفت: امروز قیمت جهانی طلا کم شد که دلیل آن افزایش ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای جهانی است. به همین دلیل هم طلا گران شد هم سکه حدودا 20 هزار تومان تا الان افزایش قیمت داشته است.
این فعال بازار طلا و جواهر البته تاکید کرد که نوسانات در بازار طلا تا بعد از ظهر امروز ادامه دار خواهد شد؛ ولی بعد از ظهر به ثبات می رسد.
کشتی آرای علت اصلی گرانی قیمت سکه و طلا در بازار داخلی را قیمت جهانی دانست و گفت: این نوسان تحت تاثیر بازار جهانی است. البته به دلیل ماه رمضان سطح داد و ستدها کاهش یافته است و تقاضا هم در بازار داخلی معقول است و همین امر نشان میدهد که این افزایش قیمت تحت تاثیر نوسانات بین المللی است.
امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش قیمت نسبت به روز قبل دو میلیون تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و 890 هزار تومان معامله می‌شد.
هر قطعه نیم‌بهار آزادی امروز شاهد افزایش قیمت بود به‌نحوی که در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 976 هزار تومان، ربع‌سکه 560 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 350 هزار تومان فروخته می‌شد.
هر گرم طلای 18عیار نیز امروز 186 هزار تومان ارزشگذاری شده بود، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1283.8 دلار معامله می‌شود.


  • محمد مهدی بختیاری

به گزارش تیتربرتر، ایران مال بین دو کلان شهر تهران و کرج در منطقه ۲۲ واقع شده تا خارج از محدوده مرکزی شهر به نیازهای بازدیدکنندگان پاسخ دهد. پروژه احداث ایران مال در زمینی به مساحت حدود ۳۲ هکتار و زیربنای حدود یک میلیون و ۳۵۰هزار مترمربع است. در طرح توسعه و به‌منظور پوشش نیازهای جامعه، زیربنای این پروژه به یک میلیون و ۹۵۰هزار مترمربع خواهد رسید و قرار است علاوه بر اینکه مجتمعی تجاری، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی است، کارکرد تفریحی و گردشگری نیز داشته باشد. 
مراسم رونمایی از بازار بزرگ ایران (ایران مال)، با حضور متولیان این پروژه، سرمایه گذاران، اعضای هیات امنا، اعضا اتاق تعاون و بازرگانی ایران، فعالان اقتصادی در بخش خصوصی، چهره های ورزشی و رسانه ای برگزار شد. در ابتدای مراسم، اکبر تشکری نیا، مجری پروژه، بازار بزرگ ایران را اولین محصول ایرانی برای هر ایرانی توصیف کرد و گفت: این پروژه محصول یک پیشنهاد فرهنگی است و با جلوه ای از معماری ایرانی، با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا احداث شده است. به گفته وی، 70درصد بازار بزرگ ایران فضای خدماتی و فرهنگی است و 30درصد آن نیز به فضای تجاری اختصاص یافته است. وی با بیان اینکه در این پروژه، فرهنگ مقدم بوده است، اظهار کرد: انتظار می رود که ایران مال به عنوان یک بنای ماندگار به فعالیت بپردازد. 
 
مجموعه چندوجهی با امکانات ویژه
 
مدیرعامل بانک آینده نیز در این مراسم با اشاره به روند سرمایه گذاری این بانک در ایران مال، گفت: در حال حاضر نظام اقتصادی کشور بانک محور است و بار مالی اقتصاد ایران بر دوش بانک ها است و تامین مالی از سوی بانک ها به صورت وام، سرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم صورت می گیرد. جلال رسول اف با بیان اینکه بانک آینده از ادغام دو موسسه، چند تعاونی و یک بانک ایجاد شده، اظهار کرد: هر یک از این نهادهای مالی دارای پروژه هایی بودند که یکی از آنها بازار بزرگ ایران بود. از نظر ما این پروژه ایده نابی بود و ما با هدف تامین منافع سپرده گذاران، تامین مالی این پروژه را برعهده گرفتیم.
 
وی با بیان اینکه بازار بزرگ ایران این ظرفیت را دارد که به خواسته مردم جامعه عمل بپوشاند، گفت: هر سال بسیاری از ایرانی‌ها به خارج از کشور سفر می‌کنند و هزینه‌های سفر آنها نیز بالا است. برخی از این سفرها صرفا به دلیل بازدید و خرید از مجتمع‌های بزرگ تجاری و استفاده از امکانات رفاهی آن کشورها است. بنابراین ایده طراحان اصلی این پروژه، هدایت کردن بخشی از این سفرها به داخل کشور است. از سوی دیگر، چندوجهی بودن این مجموعه می تواند زمینه ای باشد که به محلی برای بازدید شهروندان کشورهای همسایه نیز تبدیل شود. وی همچنین در مورد اهمیت این پروژه در زمینه اشتغالزایی نیز گفت: در زمان بهره‌برداری از این پروژه، حداقل برای ۱۵ تا 20هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
 
به گفته وی، تا پایان سال بخش هایی از این پروژه شامل 12 سالن سینما، کتابخانه، بازار سنتی ایران، فضای ورزشی برای 15 رشته، 2.5کیلومتر جاده تندرستی، 200رستوران، هتل 5 ستاره، شهربازی، سرای سالمندان با ظرفیت 300 نفر، باغ های دیدار و باغ ماهان، دریاچه جنوبی با نمایش نور و صدا، به بهره برداری می رسد. رسول اف پیش بینی کرد که روزانه 15 تا 20هزار نفر از بازار بزرگ ایران بازدید کنند.
 
لزوم تغییر نگاه به سرمایه گذار
 
در ادامه علامیرمحمد صادقی، رئیس هیات امنای بازار بزرگ ایران با اشاره به نگاه جامعه به سرمایه و سرمایه گذار، گفت: سرمایه گذاری اوایل انقلاب ضدارزش شده بود و متاسفانه هنوز هم نه به صورت کلامی اما در عمل، نسبت به سرمایه و سرمایه گذار موضع گیری می شود. در این شرایط برخی افراد ترجیح می دهند یا سرمایه شان را به خارج بفرستند یا حداکثر در بانک سپرده گذاری کنند. در جلسه ای که اخیرا با علی لاریجانی رئیس مجلس داشتم، تاکید کردم که باید نگاه به سرمایه گذار و سرمایه گذاری عوض شود. وقتی مجموعه ای به این بزرگی بنا می شود نیاز به زحمت زیاد است و متولیان آن نیز باید حرف کسانی که با سرمایه گذاری موافق نیستند، بشنوند.
 
وی همچنین در مورد هیات امنای بازار ایران بزرگ این طور توضیح داد: وقتی به کشورهای همسایه دعوت می شدم، پروژه های بسیار کوچکی را به من نشان می دادند و فخر می فروختند. من همیشه احساس شرم می کردم که ما هنوز نتوانسته ایم بناهای عظیمی را عرضه کنیم. من همیشه دوست داشتم بنایی در ایران درست شود که قابل عرضه جهانی باشد. در بازدیدی که در جریان احداث بازار بزرگ ایران داشتم متوجه شدم که این مجتمع علاوه بر کارکرد تجاری، کارکرد فرهنگی، اجتماعی و مذهبی هم دارد. برای همین فکر کردم که هیات امنایی تشکیل شود تا کار فرهنگی، مذهبی و اجتماعی را برعهده بگیرد. وی با اشاره به استقبال از این پیشنهاد، ادامه داد: با تشکیل هیات امنا قرار است که امور مربوط به این بازار بزرگ پیگیری و مدیریت شود. 
 
نمایشگاه برترین های صنعت ساختمان
 
بر اساس این گزارش، در جریان رونمایی از فاز اول بازار بزرگ ایران (ایران مال)، نخستین نمایشگاه برترین های توسعه صنعت ساختمان نیز به همت اتاق تعاون ایران افتتاح شد که تا روز گذشته (14 اردیبهشت) پذیرای بازدیدکنندگان تخصصی حوزه صنعت ساختمان بود. این نمایشگاه در راستای بحث اشتغالزایی‌ و نیز حمایت از تولیدکنندگان‌ و مصرف‌کنندگان‌ برگزار‌ و از برترین‌های حوزه‌ صنعت‌ ساختمان‌ تقدیر‌ شد.‌ 
 
در جریان برگزاری این نمایشگاه، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در ایران مال این مجموعه را یک پروژه ملی و شایسته تقدیر دانست. وی همچنین برگزاری نمایشگاه برترین های توسعه صنعت ساختمان را فرصت مناسبی برای حضور تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد؛ به نحوی که حضور تولیدکنندگان ایرانی در این نمایشگاه قابل توجه است و این مهم فقط با همت ایرانی محقق می شود. به گفته وی، وزارت بهداشت نیز با برنامه ریزی های دقیق  تمام تلاش خود را برای ایجاد بسترهای مناسب در این صنعت به کار خواهد بست.
اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهری نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه برترین های توسعه صنعت ساختمان در ارتباط با سیاست دولت برای حمایت از مراکز خرید و مال‌های بزرگ اظهار کرد: به‌نظر من این پروژه فرای یک مال است. ایران مال بیش از اینکه یک بازار برای فروش کالا باشد، یک مرکز فرهنگی است. شاید بیش از 70 درصد فضاهایی که ایجاد شده است فضاهایی فرهنگی است، فضاهایی که نماد معماری ایرانی، معماری اسلامی و نماد هنر ایرانی هستند و تفکر فرهنگی بر تفکر تجاری غالب بوده است که بسیار قابل تحسین است.
وی با اشاره به  تاثیرگذاری مجموعه  ایران مال  در سال حمایت از کالای داخلی و اقتصاد ملی، گفت: ایران مال یک مرکز توسعه‌ صادرات است؛ یعنی جایگاه عرضه‌ قابلیت‌های شرکت‌های ایرانی  که این عرضه به ما فرصت‌ رقابت‌های بین‌المللی می‌دهد. این آغاز کار است، اما من فکر می‌کنم  یکی از نقاط ارزشمند ما برای توسعه‌ صادرات خواهد شد. این فرصت برای سازندگان و صنعتگران ایرانی که بتوانند خودشان را در جهان مطرح کنند، فرصت مهمی است.
رامین سمیع‌زاده مدیر برپایی اولین نمایشگاه برترین ‌های توسعه صنعت ساختمان در بازار بزرگ ایران نیز برگزاری نمایشگاه های بین المللی را اصلی ترین راه ورود به بازار جهانی دانست و گفت: اگر می‌خواهید محصولات ایرانی را در معرض مقایسه قرار دهید باید فضای آن را برای رقابت فراهم کنید که در ایران مال این فضا ایجاد شده است. درواقع می‌شود گفت که ایران مال (بازار بزرگ ایران) می‌تواند به‌عنوان یک پایانه‌ صادراتی عمل کند بازار بزرگ ایران (ایران‌مال) سرفصل تمام فعالیت‌ها بر مبنای خدمت‌ کردن به مردم کشورمان هست.
سمیع زاده گفت: بخش قابل‌توجهی از بازار بزرگ ایران به بحث فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و پتانسیل‌های گردشگری توجه دارد. مسجد جامع، بازار سنتی ایران، باغ کتاب، باغ دیدار، باغ ماهان که الهام‌گرفته از باغ ماهان کرمان است. در واقع همه‌ اینها بستری است که در حوزه‌ جذب توریست، همچنین ارزآوری تاثیرگذار است.
علی مطیع‌جهان، ‌معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران و مدیر اجرایی نمایشگاه برترین های توسعه‌ صنعت ساختمان نیز گفت: اتاق تعاون ایران به‌عنوان پارلمان بخش تعاون و نهاد عمومی غیردولتی، یکی از وظایف و اختیاراتی که طبق قانون برعهده دارد، برگزاری نمایشگاه تخصصی است؛ بر این اساس امسال که مصادف با روز کارگر و حمایت از کالای ایرانی شد، اتاق تعاون ایران با همکاری مجموعه بازار بزرگ ایران (همزمان با رونمایی فاز اول این مجموعه)، نمایشگاه تخصصی برترین‌های توسعه‌ صنعت ساختمان را  برگزار کرد. هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه، هم مقارن بودن با شعار سال بود و 130 شرکت تولیدکننده داخلی در این نمایشگاه حضور داشتند. 
وی افزود:هدف ما بیشتر ایجاد همدلی، همکاری و توسعه‌ اشتغال  است. بازار بزرگ ایران ازجمله پروژه‌هایی در ایران است که توانسته است درسطح بالایی ایجاد اشتغال کند.
بر اساس این گزارش، این نمایشگاه از 11 تا 14 اردیبهشت ماه، با حضور 130 شرکت تولیدکننده داخلی در متراژ 12هزار و 700 مترمربع در سه سالن اصلی مجموعه ایران مال برگزار شد و در کنار آن برنامه های جانبی مانند همایش های تخصصی و کارگاه های آموزشی نیز اجرا شد.

  • محمد مهدی بختیاری

اتلتیکو در حالی به دربی مادرید رسیده بود که با 9 امتیاز اختلاف، در رده دوم قرار داشت و نزدیک ترین تعقیب کننده بارسا محسوب می شد.
رئال هم در فاصله 13 امتیازی صدر قرار داشت و پیروزی این تیم در دربی، لطف بزرگی به بارسا محسوب می شد هرچند که نتیجه تساوی 1-1 که برای دربی به ثبت رسید نیز بارسلونا و هوادارانش را خوشحال کرد.
حالا بارسا تنها به 10 امتیاز از 21 امتیاز باقیمانده برای قهرمان شدن نیاز دارد. در 7 بازی باقیمانده تا پایان رقابت ها، حتی اگر اتلتیکو همه 21 امتیاز ممکن را نیز کسب کند، 89 امتیازی خواهد شد و این در حالی است که بارسا هم اکنون 79 امتیاز دارد و از آنجا که در بازی های مستقیم برابر اتلتیکو، نتایج بهتری کسب کرده، در صورت کسب 10 امتیاز و رسیدن به عدد 89 نیز قهرمانی اش مسجل خواهد شد.
بارسا در هفته های باقیمانده به ترتیب باید به مصاف والنسیا(خانه)، سلتا(بیرون خانه)، ویارئال(خانه)، دپورتیوو(بیرون خانه)، رئال(خانه)، لوانته(بیرون خانه) و سوسیداد(خانه) برود.
بازی هفته 34 این تیم با ویارئال به دلیل همزمانی با فینال کوپا دل ری به تعویق افتاده و به همین دلیل اگر اتلتیکو و بارسا تا ال کلاسیکو، بازی های خود را با برد پشت سر بگذارند، بارسا در ال کلاسیکو نمی تواند قهرمانی خود را جشن بگیرد مگر اینکه اتلتیکو در هفته های پیش رو دچار لغزش شود. 

  • محمد مهدی بختیاری

گاردین گزارش داد، سر الکس فرگوسن پرافتخارترین سرمربی تاریخ فوتبال جهان که ۴۸ عنوان قهرمانی کسب کرده است، به دلیل وجود لخته خونی در سرش به سرعت به بیمارستان برده شد و اکنون در کما به سر می‌برد.
رسانه‌ها از اوضاع نامساعد او خبر می‌دهند و خانواده فرگوسن اعلام کرده که فعلا حریم خصوصی آن‌ها حفظ شود و خبرنگاران گمانه‌زنی نکنند.

  • محمد مهدی بختیاری