Elocutionist

و هو معکم

Elocutionist

و هو معکم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

بیش از 25 میلیارد و سیصد میلیون ریال کمک‎های مردمی در گردهمایی اکران فیلم تختی برای مردم سیل زده کشورمان جمع آوری و تحویل سازمان هلال احمر شد.

به گزارش روابط عمومی بازار بزرگ ایران مراسم گردهمایی ورزشکاران، هنرمندان، پیش¬ کسوتان، قهرمانان المپیک، خیّران و نیکوکاران، تجار و کسبه بازار بزرگ ایران برای کمک به هموطنان سیل زده امروز (چهارشنبه) با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش، علیرضا حیدری، حسن رنگرز، مجبتی جباری، بهداد سلیمی و جمعی از ورزشکاران و هنرمندان در کتابخانه بازار بزرگ ایران برگزار شد.
در حاشیه برگزاری این مراسم، علیرضا حیدری در اقدامی ارزشمند، قول داد مدال برنز المپیک آتن خود را با قیمت پایه 320 میلیون تومان به حراج بگذارد. همچنین80 میلیون تومان کمک‎های غیر نقدی شامل کنتورهای برق و ... جمع آوری شد. 
یک بلیت سینما به مبلغ ۳۰ میلیون تومان توسط مهدی محمدنبی یکی از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس خریداری شد. همچنین برخی از حاضرین بلیت‌هایی به مبالغ ۹، ۱۲ و ۱۳ میلیون تومان هم خریداری کردند.
در ادامه این مراسم، شرکت کنندگان از مبلغ 200 هزار تومان تا 5 میلیون تومان و کسبه و تجار بازار بزرگ ایران از 15 تا 60 میلیون تومان به این حرکت مردمی و خدا پسندانه کمک کردند و جمع کمک های مردمی به 25 میلیارد و سیصد میلیون ریال (دو میلیارد و پانصد و سی میلیون تومان) تا لحظه تنظیم خبر رسید.
همچنین مسئولان برگزاری این همایش اعلام کردند؛ در ابتدای هفته آینده جزئیات رسمی ارقام جمع آوری شده اعلام خواهد شد.
این مراسم با همکاری کمیته ملی المپیک، سازمان هلال احمر،  کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک، کمیسیون ملی یونسکو، بنیاد فارابی و بازار بزرگ ایران برگزار شد و بعد از پایان مراسم گلریزان برای کمک به هم وطنان سیل زده، فیلم تختی نیز اکران شد.

بازار بزرگ ایرانبازار بزرگ ایرانبازار بزرگ ایرانبازار بزرگ ایران
  • محمد مهدی بختیاری

در محافل دانشگاهی و پژوهشی، اغلب علاقه‌مندانی هستند که تمایل دارند با بهره‌گیری از محتوای نمونه‌های مطالعاتی و نحوه ارائه آنها، به بررسی مسائل بپردازند. همچنین زمانی مایل هستند به علل تولید محتوایی خاص پی ببرند یا تاثیر ارائه محتوای پیامی بر مخاطبان را بسنجند. در تمامی این پژوهش‌ها، روش تحلیل محتوا به کار گرفته می شود. 
    نتایج حاصل از تحقیقات، حاکی از آن است که میزان گرایش به این تکنیک و درصد پژوهش‌های انجام شده به وسیله آن، در محافل علمی - پژوهشی و دانشگاهی، سال به سال در حال افزایش است. این امر بیانگر کاربردی شدن این روش، در تحقیقات و حوزه‌های مختلف علوم ارتباطات، علوم اجتماعی و حتی سایر حوزه های علوم انسانی است. برای آیندگان و برای کارهایی که برای این مجموعه انجام شده است، نیاز به تحلیل‌محتوا و مستندسازی است و این کار باید در ایران‌مال عملی شود و شکل بگیرد.


  • محمد مهدی بختیاری

    در شهرهای مرزی مال‌ها به عنوان فضاهایی منفعل و درون‌گرا به وجود آمده‌اند که خرید کردن و فعالیت‌های مربوط به آن را به فضاهایی بسته محدود کرده است. برخلاف بازارهای سنتی که به عنوان یک عنصر محرک در بافت شهر وجود داشته‌اند، حرکت و تکاپوی جاری در آنها با شهر، به صورت فعال در تعامل بوده است. مال‌ها و کلان‌فروشگاه‌های امروزی از این ویژگی خلاق بی¬بهره‌اند و تمام فعالیت و تحرک در آنها به درون آنها محدود شده و فضای بیرونی و مرتبط با آنها فاقد این تحرک و سرزندگی است.
    باید سعی شود این ارتباط، شکل بیرونی خود را پیدا کرده و تعامل بیشتری با مخاطبان داشته باشد و شیوه زندگی مردم را بشناسد و از همه مهم¬تر نیاز مردم را جستجو کرده و آن نیازها را تامین کند. ما‌ل‌های امروزی طبق تمدن آن کشور ساخته نمی‌شوند بلکه فقط به رویکرد مالی توجه داشته و بیشتر برای توریست ساخته می‌شوند. این تفکر برای ساخت یک مرکز خریدی که فقط نگاه اقتصادی به آن شده است، برای گردش مالی مفید است اما باید دید برای ارزش، رفاه و خدمات به مشتریان آن مال تدابیری اندیشده‌اند؟
    در دنیا چند مال وجود دارد که مسئولان آن از ابتدای ساخت به فکر مردم و خدمات به مردم آن کشور باشد؟ دلیل این ارزش‌گذاری برای توریست‌هایی که به آن مال می‌آیند بسیار مهم است چون با این کار فرهنگ آن کشور برای همگان قابل رؤیت است. این حرکت عظیم نه تنها ارزش مال را بالا می‌برد بلکه برای کشوری که آن مال در آنجا ساخته شده نیز پر‌اهمیت است.
    می‌خواهم از مالی صحبت کنم که تمامی ارزش‌گذاری‌ها را برای کشور و مردمش انجام داده است. ایران‌مال ابرپروژه‌ای در ایران (تهران) است که مساحتی نزدیک به 3 میلیون مترمربع دارد. مساحت تجاری ایران‌مال هم‌تراز و حتی بالاتر از پروژه‌های بزرگ دنیاست و اندکی بزرگتر از The Trafford center  انگلستان و Mall of America آمریکاست. برای بازدید از کل بخش‌های تجاری این پروژه باید حدود ۱۴٫۷ کیلومتر پیاده‌روی کنید. (یعنی به اندازه مسافت خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش). لازم به ذکر است که فقط بخش تجاری این پروژه عظیم 30 درصد است و اگر بخواهید در بخش تجاری پروژه ایران‌مال پیاده‌روی کنید و برای بازدید از هر مغازه و فروشگاه حدود ۵ دقیقه زمان بگذارید، تقریبا سه روز طول خواهد کشید تا از تمام فروشگاه‌ها دیدن نمایید. 70 درصد این مرکز فراملی، رفاهی و خدماتی است که هر نقطه از این مجموعه جای بحث و گفتگو دارد.
    به نظر بنده ساخت این مرکز چندمنظوره مردمی؛ تفکر، ذهنیت، جسارت، شجاعت و ریسک‌پذیری مسئولان این سازه را به رخ می‌کشد و مردم ایران بابت این نعمت و این فرصت ایجاد شده باید به خود ببالند زیرا جدای  استفاده مردم از این مجموعه، این مرکز باعت اشتغال‌زایی بسیاری از هموطنان‌مان شده است. استخدام چندین هزار مهندس و کارمند باعث غرور ملی است و باید به بانیان این امر تبریک گفت. 
    بخش فرهنگی و رفاهی این مجموعه عبارت‌اند از: ice rink، carshow، جاده تندرستی، سالن ورزشی چندمنظوره، نمایشگاه گالری عکس، باغ ایرانی، باغ دیدار، کتابخانه و بازار سنتی و ... غیره. هرکدام از این عناوینی که ذکر شد بحث مربوط به خود را دارد که 70 درصد بخش رفاهی و خدماتی، همین موارد است.


  • محمد مهدی بختیاری

در معماری، مدرنیسم به عنوان زبان طراحی تعریف شده که تاکید آن بیشتر روی فرم است تا تزئینات و سازه و مصالح، دارای ارجحیت نسبت به ساختمان‌های خوش‌منظره‌اند. همچنین استفاده بهینه از فضا و به‌کارگیری منطق بسیار بااهمیت است. جنبش معماری مدرن در ایالات متحده در اوایل سال 1930 شکوفا شد و جنبش‌های طراحی منحصربه‌فردی را دربرگرفت که ایده‌آل‌های مدرن را به روش‌های مختلفی اظهار داشته است.
   به طور مثال جنبش‌هایی نظیر بین‌المللی،نوآوری فنی، آزمایش و تفکر درباره روش زندگی انسان و استفاده از محیط‌های مصنوع، چه ساختمان و چه محوطه‌سازی از نشانه‌های جنبش معماری مدرن است. در حالی که نمونه‌های معماری مدرن در ایالات متحده به اوایل و اواسط قرن بیستم می‌رسد. این سبک معماری، طراحی بومی و روش زندگی انسان صنعتی را تا اواخر قرن بیستم تحت تاثیر قرار داده است.
   هیچ چیز مانند معماری برای درک بهتر مکانی که در آن هستیم به ما کمک نمی‌کند. معماری معمولا بر اساس دوره‌های زمانی و نام­گذاری‌های مخصوص مدرن و پست­مدرن سنجیده می‌شود و این سنجش پدیده‌ای تصادفی نیست، از این نظر که این نظم، نگاهی اجمالی به آینده‌ای را فراهم می‌کند که در قالب درکی از گذشته به تصویر کشیده شده است. اضافه بر این‌ها، این موضوع به ما کمک می‌کند که علاوه بر درک یک لحظه یا یک بنا، آن را با زمان مرتبط کنیم.
   نظر به فراوانی پروژه‌های معماری قرن بیست‌ویکم، این مطلب انتخاب‌های خود را به عرصه پروژه‌های عمومی و خصوصی تکمیل شده محدود نموده و دنیای گسترده خانه‌ها و پروژه‌های در حال ساخت را از فهرست خود حذف نموده است. به هر حال فقط زمان می‌تواند نشان دهد که تاثیر این پروژه‌ها ادامه‌دار خواهد بود یا خیر. اما واضح و مبرهن است که این ساختمان‌ها نشانه‌ای از دنیای امروز ما به شمار می‌روند.
   مجتمع‌های بزرگ چندمنظوره تجاری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی از واقعیت‌های امروز زندگی‌ شهری در دنیا محسوب می‌شوند. امکانات و تسهیلات بالای این مجتمع‌ها همچون وجود مکان‌های فرهنگی، ورزشی، سالن‌های سینما، رستوران‌ها، کافه‌ها، شهربازی‌ها، سالن‌های همایش، نمایشگاه‌های متنوع علمی و صنعتی، فروشگاه‌های متنوع، مراکز مذهبی و عبادی و...، جذابیت خاصی به این مجموعه‌ها به­ویژه برای نسل جدید بخشیده است.
   مجتمع‌های بزرگ چندمنظوره تجاری برگرفته از عناوینی همچون Hyper Market، City Center و Mall هستند. ناگفته نماند که متراژ زیر 555 هزار مترمربع، مال نیست و بالای این متراژ را مال یا ابرمال می‌نامند. متاسفانه در دنیا مجتمع‌هایی با مقیاس بسیار کم ساخته و آن را مال می‌نامند. این کار، خودبزرگ‌بینی در مقابل سازه‌ای است که گنجایش بالای 555 هزار مترمربع دارد و آن مرکز خرید کوچک به خود اجازه می‌دهد تا خود را مال بنامد.

   در هر کشوری، سازه را باید بسته به نوع فرهنگ، آداب‌ورسوم و سنت مردم بسازند. باید دانست که هر کشور به کدام خواسته و نیاز ملتش پاسخ می‌گوید. ما از کشوری صحبت می‌کنیم که تمدن 10 هزار ساله دارد و در مجموع می‌توان عناصر این فرهنگ را که فراتر از مرزهای سیاسی است به اختصار چنین برشمرد:

    1- زبان پارسی و گویشهای لهجه پارسی 2- جشن‌های ملی از جمله نوروز و شب یلدا و گاه‌شماری خورشیدی 3- مذهب تشیع 4- فلسفه 5- ادیان و آیینهای زرتشتی و مهرپرستی 6- هنر ایرانی (ادبیات و شعر پارسی، معماری ایرانی و خوراک ایرانی) 7- فرهنگ
های محلی اقوام ایرانی 8- موسیقی سنتی ایران. بله این تمدن ایران باستان است.


  • محمد مهدی بختیاری

اکران مردمی فیلم سینمایی ژن خوک چهارشنبه شب، چهاردهم فروردین ۹۸ با حضور سعید سهیلی، هادی حجازی‌فر، سینا مهراد، صبا سهیلی و سایر عوامل این فیلم در پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران برگزار و مورد استقبال گسترده هنر دوستان قرار گرفت.
"رضا کیشمیش" و "عماد گربه" شخصیت‌های اصلی «ژن خوک» هستند که هادی حجازی‌فر و سینا مهراد نقش آنها را ایفا می‌کنند.
همچنین نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، صبا سهیلی، قربان نجفی، علیرضا مهران، شهین تسلیمی، مهدی دانایی مقدم، احمد مینایی، افشین اخلاقی، فرشید نزاکتی، علی رحیمی، وحید کرمانی، مهسا آبیز، الناز حبیبی و جمشید هاشم‌پور دیگر بازیگران «ژن خوک» هستند.
گفتنی است ساعد سهیلی و نیکی مظفری میهمان ویژه این برنامه بودند که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفتند.

  • محمد مهدی بختیاری