Elocutionist

و هو معکم

Elocutionist

و هو معکم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

نقش روابط عمومی در شرایط بحرانی

چهارشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۲۵ ق.ظ

هر سازمانی در یک نقطه از فعالیت‌های خود با بحران مواجه می‌شود، در چنین شرایطی نقش روابط عمومی بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. این تیم روابط عمومی است که از ترفندهای مختلف باید برای مدیریت بحران استفاده کند. اما باید در نظر داشت، هر حرکت اشتباهی ممکن است به نابودی سازمان شما منجر شود.

خصوصا در زمان کنونی که اخبار بد بلافاصله ویروسی می‌شوند. بنابراین سازمانها باید فورا پاسخگو باشند، اما در این مواقع چه اصولی را باید رعایت کرد؟

مسئولیت اشتباه‌‎تان را به گردن بگیرید

سعی نکنید فقط به دنبال پوشش بحران و خاموش کردن سر و صداها باشید، این اوضاع را بدتر خواهد کرد. در عوض، با مسئولیت‌پذیری و واکنش سریع، وضعیت را مدیریت کنید.

به جای استدلال کردن، نگرانی‌ها و سوالات مردم را پاسخ دهید.

یک پست مطبوعاتی بنویسید و یا یک ویدیو ضبط کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی پخش کنید.

شفاف باشید

در دنیای رسانه‌های اجتماعی، مدیریت شهرت بیش از هر چیزی اهمیت دارد و ممکن است آن را در یک لحظه از دست بدهید. شفافیت اصل اساسی در چنین مواقعی است که تیم روابط عمومی شما باید آن را در نظر داشته باشد. شما باید اتفاق یا مشکل را تائید کنید، مسئولیت را به گردن بگیرید و عذرخواهی کنید.

در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید

یکی از اشتباهاتی که شرکت‌ها انجام می‌دهند اینست که فکر می‌کنند، اگر در شبکه‌های فعالیت نداشته باشند، برایشان مشکلی پیش نمیاید. در حالی‌که این اتفاق کاملا برعکس است. معمولا بدترین اتفاقات برای شرکت‌هایی رخ داده که در شبکه‌های اجتماعی فعال نبوده‌اند. قبل از این‌که چنین اتفاقی برای شما رخ دهد، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده و محبوبیت جذب کنید. آن سازمانهایی که برای دنبال‌کنندگان‌شان محبوب هستند، خیلی سخت دچار بحران می‌شوند.

نخست به درک وضعیت بپردازید

قبل از این‌که اعتراضات همه گیر شوند، بهتر است به خاطر اشتباهاتی که صورت داده‌اید، عذرخواهی کنید. سپس شروع به اقداماتی برای جبران اشتباه‌تان برآیید. صبر برای رسیدن به یک استراتژی مناسب‌تر باعث فراگیرتر شدن اعتراضات می‌شود. تنها کاری که نباید انجام دهید اینست که ساکت باشید. حتی اگر در حال ارزیابی وضعیت هستید، به سادگی آن را بگویید. اگر ساکت باشید، مردم فورا فرضیه‌های خود را منتشر می‌کنند و شما را متهم به کارهایی می‌کنند که شاید انجام نداده‌اید.

با اعضای تیم خود مشورت کنید

این بسیار آسان است که فورا واکنش نشان دهید و سروصداها را بخوابانید. اما برای این‌که شفافیت کافی در سخنان خود داشته باشید. بهتر است فورا جلسه‌ای با اعضای تیم خود تشکیل دهید و در مورد بحران با هم صحبت کنید. اطلاعات کافی از مسائلی که رخ داده بدست آورید و برای رفع بحران مشورت کنید.

اهمیشه برای برخورد با بحران آماده باشید

یکی از اصول اساسی مدیریت بحران، پیش‌بینی و آماده شدن برای آن است. قبل از این‌که اتفاقات بدی رخ دهد. آن‌ها را پیش بینی کنید و استراتژی‌های مناسبی برای مقابله با آن‌ها اتخاذ نمایید. افرادی که نقش اصلی در مقابله با بحران را خواهند داشت و این‌که ارزش‌ها و اولویت‌های اصلی برای شما در هنگام بحران چه خواهد بود. این موارد به شما کمک خواهند کرد، به هنگام بروز مشکلات سریع‌تر و برنامه‌ریزی‌شده‌تر اقدام کنید.

منبع : http://imcc-formality.blog.ir/1396/06/01/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7%20%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۶/۰۱
  • ۲۳۲ نمایش
  • محمد مهدی بختیاری

روابط عمومی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی