Elocutionist

و هو معکم

Elocutionist

و هو معکم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۳۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سوالات نادر قاضی‌پور پاسخ داد.
وزیر بهداشت با اشاره به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود ۱۰ میلیون صافی دیالیز در کشور تولید می‌شود ولی وزارت بهداشت اجازه واردات می‌دهد، گفت: این وسیله در کشور سرهم می‌شود و اسم آن تولید نیست؛ چون مواد اولیه آن وارد می‌شود. آنچه مهم است فایبر‌های داخل آن است که سم را در بدن تصفیه می‌کند. بنابرین این فایبر مهم است که از خارج وارد می‌شود و اسم آن را تولید نگذارید. اسمش صنعت مونتاژ است، ولی ما به عنوان تولید داخل قبول کردیم. 
وی افزود: کل تولید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار عدد است و نیاز ما ۴ میلیون است. عدد ده میلیون را نمی‌دانم از کجا آوردند. بازار در کشور ۲۸ درصد دست بخش خصوصی است و بقیه دست ماست؛ بخش نامه ما این است که از تولید داخل استفاده کنیم، اینکه چه مشکلی این تولیدات دارد چون با سلامت مردم در ارتباط است، نمی‌گویم. ما در دارو و بهداشت تنش نداریم. 
قاضی‌زاده هاشمی گفت: امسال شعار حمایت از تولید داخلی است و نباید سوءاستفاده کرد و افرادی منفعت‌طلب جنس کم کیفیت خود را به قیمت بالا بفروشند. ما برای حمایت از تولید داخل انقلاب کردیم و جوانی و عمر خود را صرف کردیم. ما تولیدی که رهبری فرمود یعنی تکمیل زنجیره تولید از مواد خام تا انتخاب یعنی ارز آوری و ثروت آفرینی را قبول داریم. 
وی گفت: در طول پنج سال که از ۲۰ میلیون این صافی‌ها استفاده کردیم چقدر را از خارج وارد کردیم؟ کمتر از ۵ هزار تا. این اختیار قانونی من است. بنابراین به نظر می‌رسد مشکل از آنجایی شروع شده که بخش خصوصی علاقه ندارد تولید داخل را به دو برابر قیمت بخرد. کیفیت این تولیدات داخلی بهتر از تولیدات آمریکا و ژاپن و آلمان نیست و قیمت آن دو برابر است. با این اوصاف شما به ما فشار می‌آوردید تولید داخل بخر؟ این ‌ظلم به جیب مردم است. 
وزیر بهداشت به نامه‌ای اشاره کرد که در آن قیمت و کیفیت تولید داخلی و تولید خارجی اقلام مربوط به دیالیز مقایسه شده بود و گفت: در این نامه به من گفتند قیمت بهترین نوع خارجی آن هفت دلار است و قیمت ایران ۱۴ دلار که همین تولید داخل با ۶ دلار رفته سوریه. گفته این بیش از قیمت محاسباتی بوده و به همین دلیل ما ده درصد از قیمت کم کردیم. دو هفته بعد از من سوال شده در مجلس. امروز هم در صحن علنی. آنچه هست این وسط پول است. سود این‌ها ۱۰۰ میلیون در سال است؛ این پول از همین مردم بیچاره به اسم حمایت از تولید داخل است. تفاوت ۲۵ میلیون دلار است؛ با این پول سالانه ۲ تا ۳ هزار ماشین دیالیز می‌شود وارد کرد. 
قاضی‌زاده هاشمی گفت: ما دو شرکت دیگر را تشویق می‌کنیم فایبر تولید کنند ولی حاضر نیستم دو برابر تولید خارجی به اسم حمایت از تولید داخلی پول بدهیم که هم کیفیتش پایین‌تر است هم نتوانسته در خارج بازار پیدا کند. یعنی به این اسم یک چیز دیگر مانند ایران خوردو می‌خواهید در کشور تولید کنید. آقایان حاضر نیستند قیمتشان را پایین بیاورند، ما می‌رویم سراغ جنسی که قیمتش پایین‌تر است و کیفیت هم بالا‌تر است و آن را وارد می‌کنیم تا حاضر شوند قیمت را پایین بیاورند.
وزیر بهداشت پس از صحبت‌های نماینده مردم ارومیه گفت: ‌معلمان ما در گذشته جملاتی از قبیل توانا بود هر که دانا بود و با ادب باش تا بزرگ شوی را به ما می‌آموختند اما اینجا مجلس است و من به عنوان وزیر این کشور که منتخب شما هستم باید بگویم مردم ارومیه فرهنگ و شانشان بیشتر از این است که نماینده آنها اینگونه در مجلس صحبت‌هایی را انجام دهد.
وی ادامه داد:‌ من همین‌جا از رئیس قوه قضائیه از این آقا که تهمت‌هایی را روا داشتند و اولین بارشان هم نیست، شکایت می‌کنم. ایشان یا راست می‌گوید یا دروغ می‌گوید که قوه قضائیه به آن رسیدگی می‌کند.
وزیر بهداشت تصریح کرد: ما هم مسلمانیم و متدینیم و حرفی را که باید بگویم این است که ما وزرا حقوقمان سه میلیون و حتی اندکی کمتر است اما من اگر می‌خواستم یک پیوند چشم انجام دهم که کمتر از نیم ساعت هم زمان می‌برد هر روزه ده‌ها برابر این حقوق را می‌توانستم دریافت کنم اما ما برای مردم و کشور و دینمان به این عرصه وارد شده‌ایم.
وی در ادامه گفت: این چه رفتاری است که همه رسانه‌ها طوری برخورد می‌کنند که مردم فکر دیگری را دارند.
قاضی‌زاده هاشمی خطاب به قاضی‌پور گفت:‌ شما از صافی‌های ۲۵ میلیون دلاری طرفداری می‌کنید و این در صورتی است که کیفیت آنها کمتر و قیمت دو برابر آن است و چرا می‌گویید آنها را خریداری کنید.
وزیر بهداشت اظهار کرد: شما انتظار دارید من جوابتان را هم ندهم؟ شما از من سوال کردید چرا از رهبری هزینه می‌کنید. آیا شما فکر می‌کنید رهبری از این نوع تولید داخلی حمایت می‌کند؟ ایشان در دهان آنهایی می‌زند که اینگونه بخواهند از تولید ملی حمایت کنند.
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به صحبت‌هایی که در گذشته در جهاد دانشگاهی با او در میان گذاشته بودند، گفت: رهبری به من گفتند شما به همه سخت می‌گیرید و به اینها باید بیشتر سخت بگیرید چراکه اینها باید بهترین استانداردها را رعایت کنند.
به گزارش ایلنا،قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه من به عنوان وزیر اختیار واردات تا سقف معینی را دارم، گفت: من هم باید قانون را رعایت کنم و الان اگر به جای من وزیر کشاورزی اینجا بود و محصولات را می‌خواستند به هر قیمتی که بخواهد عرضه کند چگونه می‌خواستند بازار را تنظیم کنند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: من حتما آن بخش از صحبت‌هایی را که مربوط به من بود پیگیری می‌کنم و قوه قضائیه به عدالت رسیدگی خواهد کرد و این روش درستی نیست که ما از تریبون‌ها اینگونه صحبت‌هایی را ابراز کنیم. چرا امروز بعضی مردم اعتمادشان از ما سلب شده است و فکر می‌کنند ما دزد هستیم. آیا حرف‌های این آقا غیر از این است؟

  • محمد مهدی بختیاری

اگر چه از زمان انتخاب نجفی به عنوان شهردار برخی هم حزبی ها او بدنبال انتخاب جایگزینی برای او بودند اما با تشدید اختلافات در شورای شهر عملاً چند هفته قبل از استعفا فرایند یافتن جایگزین برای وی شروع شده بود.چنانچه حسینعلی حاجی دلیگانی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته قبل در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای اظهار داشت: بررسی کنید که در نشست پنج شنبه شب سعدآباد چه تصمیماتی گرفته شده است؟ در آن جلسه خط و نشان کشیدند که چه کسانی باید استعفا بدهند و چه کسانی باید جایگزین شوند. در نشست هایی برای شهرداری تهران تعیین تکلیف می شود و بعد می گویند حاکمیت و قوه قضائیه نگذاشته اند.
در ادامه علی مطهری، نایب رئیس مجلس ضمن انتقاد از ورود دادستان به موضوع استعفای شهرداری تهران تصریح کرد: اصل حرف شما درست است.
مهلت سه ماهه شورا برای انتخاب شهردار
بر اساس قانون، شورای شهر تا سه ماه فرصت دارد تا تکلیف کرسی ساختمان بهشت را روشن کند و فردی را به وزارت کشور معرفی کند تا حکم آن صادر شود. اگر چه برخی در دولت و شورای شهر عنوان کرده اند که زودتر از اتمام موعد باید شهردار انتخاب شود تا وضعیت اداره تهران دچار بلاتکلیفی نشود. 
اما اسحاق جهانگیری، 23 فروردین در جلسه شورای عالی استان ها تاکید کرد: اعضای شورا هرچه زودتر نسبت به انتخاب شهرداری قوی که دولت هم بتواند از او حمایت کند اقدام کنند.
زهرا نژادبهرام، عضو شورا نیز با تاکید بر اینکه شورای شهر تلاش می‌کند تا یک ماه آینده شهردار تهران را انتخاب کند، گفت: زمان‌بندی برای این بخش پیش‌بینی شده اما تلاش می‌شود کمتر از یک ماه شهردار تهران انتخاب شود.
حسن خلیل آبادی عضو دیگر شورا نیز می گوید: ما به عنوان نماینده‌های مردم تهران قصد داریم تا قبل از اتمام این مهلت و شاید خیلی زودتر شهردار آینده تهران را معرفی کنیم.  
اختلاف دیدگاه اعضا برای انتخاب شهردار
 توصیه ای که اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی استان ها به شورای شهر تهران داشت انتخاب سریع شهردار بود. جهانگیری در آن جلسه خطاب به اعضا گفته بود« نگذارید دیگران از شما نمایش تفرقه ببینند».
اما برخلاف صحبت های معاون اول باید گفت اختلافات اصلاح طلبان از همان زمان بستن لیست اصلاح طلبان شکل گرفت. شکل گیری لیستی از افراد تقریباً گمنام بر پایه اعطای سهمیه به احزاب و گروه های سیاسی موجبات شروع انتقادات شد. 
بعد از انتخابات نیز رقابتی نامحسوس برای کسب کرسی ریاست شورا و شهرداری شکل گرفت که در نهایت محسن هاشمی و محمد علی نجفی به این دو کرسی دست یافتند و الویری به شورای عالی استان ها رفت. اما این پایان ماجرا نبود و نجفی برخلاف خاستگاه کارگزارانی که داشت به مشارکتی ها نزدیک شد، از حزب سابق خود کنار کشید و در مشاغل و پست های شهرداری نه از تکنوکرات ها بلکه از اصلاح طلبان استفاده کرد. 
همین عامل موجب شکل گیری صف بندی های جدیدی در شورای شهر شد. اگر چه اصلاح طلبان در تمام طول این مدت تلاش داشتند چندان اختلافات را رسانه ای نکنند؛ چرا که احتمالاً از دچار شدن به سرنوشت شورای شهر اول واهمه داشتند. 
اما این اختلافات در حال حاضر و برای انتخاب شهردار جدید نیز وجود دارد و اعضای شورا هر کدام بر انتخاب نامزد حزب و گروه سیاسی خود تاکید دارد. در این راستا یکی از سایت های نزدیک به دولت از وجود چهار گرایش سیاسی در شورای شهر می گوید و به همین دلیل اتحاد ملت، کارگزاران، اعتماد ملی و بنیاد امید ایرانیان که ترکیب اصلی شورای شهر را تشکیل می دهند در رقابت پیدا و پنهان هستند تا هر کدام گزینه های خود را بر کرسی بهشت بنشانند.
گزینه های روی میز چه کسانی هستند؟
در حال حاضر اسامی فراوانی به عنوان نامزد کسب کرسی شهرداری تهران مطرح می شوند. چنان چه دیروز محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران به اسامی محمد ابراهیم انصاری لاری، محسن هاشمی، سیدمحمدعلی افشانی، پیروز حناچی، وفاتابش و مناف هاشمی اشاره کرد. البته علیخانی در ادامه مطرح کرد بیطرف، حجتی و مهرعلیزاده به برخی از دوستان اعلام کرده اند که از دولت خارج نمی شوند.
همچنین دو روز قبل یکی از روزنامه های اصلاح طلب به 10 کاندیدای احتمالی تصدی پست شهرداری تهران اشاره کرد. در این لیست از محمدرضا عارف، حبیب الله بیطرف، محسن هاشمی‌، محمود حجتی، محمدعلی افشانی، شهیندخت مولاوردی، محسن مهرعلیزاده، پیروز حناچی، سمیع‌الله حسینی‌مکارم و قاسم نقی‌زاده خامسی نام برده شده است.
در حال حاضر موضوع انتخاب محسن هاشمی و محمدرضا عارف به عنوان شهردار تهران به محل اختلاف اصلاح طلبان تبدیل شده است. در حالی که کارگزاران بر اساس سابقه و رای محسن هاشمی در پی معرفی و انتخاب او هستند اما سایر گروه های اصلاح طلب با استناد به میثاق نامه ای که ظاهراً قبل از انتخابات امضا شده و البته احتمال ورود چمران به شورا، خواهان ماندن محسن هاشمی در شورا هستند. از سوی دیگر زمزمه هایی مبنی بر تمایل عارف در رسانه های اصلاح طلب برای تصدی پست شهرداری تهران نیز وجود دارد.
برخی نیز در عین حال گفته اند مطرح کردن نام عارف بدلیل تاکتیک برخی گروه های اصلاح طلب در راستای منصرف کردن محسن هاشمی برای خروج از شورا می باشد. در این صورت هر دو گزینه بدلیل وجود مخالفت هایی می باید بر صندلی سبز بهارستان و کرسی ریاست شورا باقی بمانند. 
اما بدون شک ورود به ساختمان بهشت آن قدر جذابیت دارد که تلاش افراد و گروه های سیاسی را واقعی دانست. به همین دلیل است که دیروز اسماعیل گرامی‌مقدم،‌ عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به مطرح شدن نام محمدرضا عارف به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران گفت: «به صلاح آقای عارف و فراکسیون امید نیست که ایشان از مجلس خارج شود.»
گرامی‌مقدم در ادامه با تاکید بر اینکه «ما قحط‌ الرجال نداریم که شهردار تهران حتماً از شورای شهر یا مجلس انتخاب شود» گفت: «حتماً خارج از شورا یا مجلس افراد بسیار زیادی هستند که دارای ویژگی‌هایی که به آنها اشاره کردم، هستند.»
محمود میرلوحی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز در واکنش به احتمال انتخاب محسن هاشمی به عنوان شهردار تهران،‌ می‌گوید: «نمی‌خواهم اصلاً وارد مقوله صلاحیت آقای هاشمی به‌عنوان شهردار تهران بشوم چون قبل از آن مانع بزرگی به نام رای مردم وجود دارد که  اجازه نمی‌دهد حتی درباره دلایل مناسب بودن یا نبودن آقای هاشمی حرف بزنیم».
با این وضعیتی که در حال حاضر پیش آمده باید گفت شاید بزرگان اصلاح طلب با ورود خود به قول جهانگیری از نمایش تفرقه اجتناب کنند اما ناگفته پیداست هر انتخابی صورت گیرد بسیار بعید است تمامی اعضای شورا راضی و موافق باشند؛ به خصوص این که تجربه یک سال و نیم گذشته(تقریبا از آغاز بستن لیست ها برای انتخابات شوراها) نشان داده به شکل تصنعی اختلافات را حل کردن و پنهان کردن تفاوت نظرها برای نمایش اتحاد در نهایت جایی بروز و ظهور می یابد. شاید به همین دلیل است که در طول هفت ماه گذشته که شورا و شهرداری تهران بر سر کار آمده اند عملا کارنامه مثبت و اقدامات چشم گیری از آنها مشاهده نشده است.

  • محمد مهدی بختیاری

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس،‌گفت: نشست امروز فراکسیون با حضور ابوالحسن فیروزآبادی دبیرشورایعالی فضای مجازی برگزار شد و موضوع استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: جمع‌بندی این جلسه به این شکل شد که باید پیام‌رسان‌های داخلی تقویت شوند و دیگر اینکه امروز پیام رسان‌های داخلی آمادگی هر حجمی از جابجایی کاربران از پیام‌رسان‌های داخلی و ظرفیت لازم برای پذیرش آن را دارند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه بر این نکته تاکید شد که دولت باید نهایت همت خود را در حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتر از پیام‌رسان‌های داخلی داشته باشد.
ذوالنوری خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز به این نکته اشاره شد که فیلتر کردن تلگرام جزو سیاست‌های اصلی است که مورد اتفاق مسئولین نظام در قوه سه گانه است که به زودی اتفاق خواهد افتاد.

  • محمد مهدی بختیاری

محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به حمایت از پیام رسان های داخلی اظهار داشت: موضوعی که وجود دارد این است که شورای عالی فضای مجازی در مصوبات 36 تا40ام خودش تکالیفی را برای حمایت از پیام رسان برای دستگاه های مختلف مشخص کرده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بخشی از وظایف در حوزه زیرساخت ها، حمایت  از زیرساخت های فنی بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که این اقدامات انجام شده است. به طور مثال  ارائه بسته های قیمتی با قیمت پایین تر برای مصرف کننده انجام شده است. پهنای باند رایگان به پیام رسان ها باید داده می شد که انجام شده و الان ظرفیت بیش از آنچه در اختیار پیام رسان های بین المللی است در اختیار پیام رسان های داخلی به طور رایگان گذاشته شده است. ظرفیت مراکز داده و زیر ساخت های ارتباطی به اندازه ای که مورد نیاز پیام رسان های داخلی بوده در اختیارشان قرار گرفته است. همچنین وام های کم بهره نیز به پیام رسان های داخلی داده شده است.
وی ادامه داد: پیام رسان داخلی یک بنگاه بخش خصوصی است و طبیعتا برای جلب اعتماد مردم، باید خودش تلاش کند تا بتواند خدمات فنی خوب، خدمات مناسب قابل رقابت و  خدمات زیر ساخت مناسبی ارائه دهد.
ورود به حریم خصوصی کاربران به قانون مجازات اسلامی افزوده می شود.
آذری جهرمی اظهار داشت: از بعد اعتماد عمومی، پیام رسان های داخلی به خصوص در حوزه حریم خصوصی و عدم برخورد سلیقه ای با فعالینی که در عرصه رسانه هستند،  پیگیر این مسائل هستند و مطالباتی دارند؛ که نیازمند حمایت های قانونی هستند. او ادامه داد: فتوای مقام معظم رهبری در خصوص حفظ حریم خصوصی و تاکید بر حرام بودن سرکشی به اطلاعات مردم بسیار راهبردی است. در حال پیگیری هستیم تا با مجلس مصوبه ای داشته باشیم و حوزه ورود به حریم خصوصی را تبیین کنیم و به قانون مجازات اسلامی افزوده شود که قوه قضاییه نیز همکاری خوبی در این عرصه دارد.
آذری جهرمی گفت: مخصوصا بعد از فتوای مقام معظم رهبری فضا بسیار آماده تر شده تا این قانون تببین شود و به یک بسته حمایتی برای مدیران پیام رسان ها در برابر حفاظت از حریم خصوصی کاربرانشان باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از بعد عدم برخورد سلیقه ای مرکز ملی تمام تلاش خود را می کند. همانطور که در مصوبه شورای عالی فضای مجازی نیز آمده است، همان برخوردی که با فعالین در پیام رسان های خارجی است باید همان فعالیت نیز داخل کشور انجام شود و با نهایت سعه صدر دیده شود. تشکیک هایی در  این عرصه وجود دارد که دادن تضمین های لازم چه به لحاظ قانونی و شفاف سازی این موضوع از سوی شورای عالی فضای مجازی و یا حتی مجلس می تواند حمایت کننده از پیام رسان ها باشد.
در برخی پارامترها پیام رسان ها داخلی رشد ده برابری داشتند
آذری جهرمی با اشاره به رشد پیام رسان های داخلی اظهار داشت: در 3-4 ماه اخیر توسعه های خیلی خوبی دیده شده است. طبق گزارش هایی که داریم پیام رسان های داخلی در برخی از پارامترها تا ده برابر رشد شاخص های کیفی  داشتند که توفیق خوبی محسوب می شود؛ البته تا رسیدن به استانداردهای بین الملی همه باهم باید تلاش بیشتری کنیم و به عنوان یکی از ظرفیت ها و زیر ساخت های توسعه اقتصاد دیجیتال باید روی پیام رسان های داخلی تمرکز ویژه ای داشته باشیم.
آذری جهرمی در پایان اظهار داشت: آقای رییس جمهور نیز در این خصوص تاکید دارند تا پیام رسان های بومی جا بیافتند؛ البته ایشان در کنار این موضوع تاکید دارند که خدماتی که به مردم داده می شود باید کیفیت لازم را داشته باشد و سرویس هایی را با ارائه نیازمندی های مناسب مردم در اختیارشان قرار بگیرد که این وظیفه ما را سنگین تر می کند. ما هم به بسته حمایتی خود می پردازیم و بخش خصوصی ما که همان پیام رسان ها هستند نهایت تلاش خود را می کنند و امیدواریم نتایج مناسبی حاصل شود.

  • محمد مهدی بختیاری

یک منبع دیپلماتیک گفته است که تل‌آویو در بیست و چهار ساعت گذشته پیامی واضح بر این مبنا به مسکو فرستاده که فروش سامانه موشکی اس-300 به دولت سوریه، «عبور از خط قرمز اسرائیل» است.
این در حالی است که روسیه روز جمعه از احتمال تجهیز پدافند هوایی سوریه به این سامانه موشکی خبر داد.
نشریه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز روز یکشنبه در تحلیلی با اشاره به امکان تجهیز سوریه به سامانه اس-300 نوشت: «تجهیز سوریه با این سامانه، برتری هوایی اسرائیل را به خطر می‌اندازد.»
این نشریه با اشاره به تنوع پدافند هوایی سوریه نوشت: «پدافند هوایی سوریه به طور عمده مجهز به موشک‌های ساخت روسیه چون سامانه‌های "اس-2"، "اس-5" ، "اس-6" و سامانه‌های پیشرفته‌تر سطح به هوای "اس -17" و "اس-22" است. البته به روزترین سامانه‌ای که روسیه تاکنون به سوریه داده ،موشک برد کوتاه "پنتسر-1" است که پهپادها و موشک‌هایی را بر فراز سوریه منهدم کرده است.»
بر این اساس، ژنرال «سرگئی رودوسکوی» از مقام‌های ارشد نظامی روسیه روز شنبه در این زمینه گفت: «روسیه، در یک سال و نیم گذشته به طور کامل دفاع هوایی سوریه را تجهیز کرده و ارتقاء آن‌را ادامه می‌دهد.»
به نوشته این روزنامه، پدافند هوایی سوریه از سال 2015 و به دنبال حضور نظامی روسیه در عرصه این کشور، در واکنش به حمله‌های هوایی اسرائیل فعال‌تر شده، به طوری‌که در فوریه گذشته، پدافند هوایی سوریه موفق به سرنگونی یک فروند جنگنده «اف-16» نیروی هوایی رژیم صهیونیستی شد.
در خاتمه این مطلب آمده است: «در صورت تجهیز پدافند هوایی سوریه به اس-300، امکان سرنگون شدن جنگنده‌های اسرائیل وجود دارد.»

  • محمد مهدی بختیاری

در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است؛ بر اساس آخرین تحلیل های هواشناسی تداوم فعالیت سامانه بارشی مستقر روی کشور به صورت بارش باران، گاهی به شکل توفان تندری به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش تند باد لحظه ای و در برخی نقاط بارش تگرگ، در برخی نقاط به شرح زیر پیش بینی می شود که می تواند موجب آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها در این مناطق شود. همچنین با توجه به کاهش دما، فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف خواهد بود.
دوشنبه 97/1/27: جنوب کردستان، کرمانشاه، مرکزی، نیمه جنوبی همدان،تهران،البرز، خوزستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق به ویژه نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، و بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، تهران، سمنان، جنوب کردستان، شمال کرمانشاه، شمال و شرق لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری. 
از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ضمن رعایت نکات ایمنی موارد زیر مورد توجه قرار گیرد؛
- با توجه به شرایط جوی حاکم در منطقه، از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها خودداری شود.
- با مشاهده سیلاب در مسیرهای عبوری از ورود با خودرو به درون سیلاب خودداری شود، زیرا غالبا به سبب گل آلود بودن عمق سیلاب مشخص نیست.
- امروز بارش برف در ارتفاعات البرز در مسیرهای ارتباطی شمال و جنوب این رشته کوه بین استان‌های اردبیل-زنجان، رشت-قزوین، مازندران-تهران، سمنان-مازندرا ن، سمنان- گلستان و خراسان شمالی-خراسان رضوی و در محورهای کوهستانی زاگرس در محورهای کردستان-کرمانشاه، همدان-لرستان، لرستان-چهارمحال و بختیاری-اصفهان-خوزستان پیش بینی می شود.
بر این اساس احتمال لغزندگی و اختلال در حمل و نقل در جاده ها و گردنه های کوهستانی نواحی ذکر شده وجود دارد. بنابراین ضمن بکارگیری تجهیزات زمستانی، با کسب اطلاع از وضعیت جاده نسبت به تردد در این مسیرها اقدام شود.

  • محمد مهدی بختیاری

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در مراسم تکریم و معارفه جانشین سازمان بسیج که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم و می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب نیز در صحبتهای خود بر توفیقاتی که نصیب جبهه مقاومت شده است متمرکز هستند.
به گزارش فارس سردار جعفری افزود: در این مقطع، همه دشمنان این انقلاب بسیج شده اند تا با ایجاد ناامیدی و یاس به انقلاب ضربه بزنند اما برخلاف این تلاش‌ها، هر روز توفیقات بیشتری نصیب جبهه مقاومت می‌شود.
ادامه دارد...


  • محمد مهدی بختیاری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:« مدیران بانک آینده با حمایت مالی از برگزاری نمایشگاه لوور در تهران برگ زرینی در خدمات و مسئولیت اجتماعی برجای گذاشتند.»
 «محمدجواد حق شناس» پس از بازدید از نمایشگاه آثار موزه لوور در تهران، در تالار افتخارات بانک آینده در موزه ملی ایران حضور یافت و دفتر یادبود این بانک را امضاء کرد و نوشت: « از مدیران فرهنگ دوست بانک آینده باید سپاسگزار بود.»
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در  این یادداشت در دفتر یادبود بانک آینده نوشت: «هنر، فرهنگ و تمدن در گذر زمان و در رویارویی با خشم طبیعت و یا جهالت و دشمنی انسان های زیاده طلب در معرض آسیب و تباهی است؛ در این میان دغدغه مندان فرهنگ دوست و حامیان هنر، نقشی والا در نگهداشت و پایداری و ماندگاری این آثار خواهند داشت.»
حق شناس خاطر نشان کرد: «صاحبان قدرت و دارندگان ثروت که به مبحث حمایت از فرهنگ و هنر علاقه مند هستند نیز دست کمی از خالقان اولیه این آثار ندارند؛ به عبارتی اهمیت حفظ این میراث، نگهداشت درست و بهینه این آثار به همان اندازه دارای اهمیت است.»
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه یادداشت خود اضافه کرد: «از مدیران فرهنگ دوست بانک آینده باید سپاسگزار بود که در حمایت مالی از برگزاری نمایشگاه لوور در تهران کوتاهی نکرده و برگ زرینی در خدمات اجتماعی برجای گذاشتند.»
در این بازدید که شامگاه چهارشنبه انجام شد «الهام فخاری» و «حجت نظری» از دیگر اعضاء کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، و جمعی از کارشناسان و دبیران کمیته های این کمیسیون، محمدجواد حق شناس را همراهی می کردند.
اعضاء کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران همچنین از موزه های ایران باستان و دوران تمدن اسلامی در موزه ملی ایران بازدید کردند.
نمایشگاه لوور در تهران با حمایت بانک آینده از 14 اسفند تا 18 خرداد در محل موزه ملی ایران دایر  است و مشتریان این بانک می توانند از این نمایشگاه رایگان بازدید کنند. 

  • محمد مهدی بختیاری

اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که یکی از معاونان بانک مرکزی در نشست خبری اعلام کرد که در بهار ۹۷ چند بانک و موسسه مالی و اعتباری با یکدیگر ادغام خواهند شد.
 بر این اساس موسسه اعتباری ثامن و بانک مهر اقتصاد که هنوز نتوانستند مجوز نهایی خود را برای فعالیت در نظام بانکی کسب نمایند منحل شده و در بانک انصار ادغام خواهند شد.
 بنابر تصمیمات اتخاذ شده قرار بود در بهار امسال عملیات ادغام و انحلال موسسات ثامن و بانک مهر اقتصاد صورت پذیرد.
 ادغام موسسه ثامن می توانست مشکلات بسیاری از سپرده گذاران این موسسه اعتباری که دارای بیش از ۶۰ شعبه در سراسر کشور می باشد را حل کند.
 سپرده گذاران بانک مهر اقتصاد که البته بدون کمترین مشکلی در حال فعالیت و دریافت و پرداخت وجوه خود هستند نیز در بانک انصار ادغام می شوند.
 حال آنکه با وجود گذشت حدود یک ماه از اظهارنظر فوق هنوز هیچ اعلامیه و اطلاعیه ای از بانک ها و موسسات یاد شده برای آغاز فرآیند ادغام دیده نشده و مشخص نیست چه سرانجامی در انتظار آنها باشد.
  لازم به ذکر است که استفاده از عبارت ادغام در مورد بانکها و موسسات یاد شده چندان صحیح نبوده و این اصطلاح عامیانه است که در بین مشتریان رواج دارد.
عبارت صحیح تر و تخصصی در این خصوص را می‌توان ساماندهی موسسات مالی و اعتباری ثامن و بانک در شرف تاسیس مهر اقتصاد توسط بانک انصار دانست.

  • محمد مهدی بختیاری

مارال فرجاد هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون، در مدرسه «امید آینده» روستای خونسرخ استان هرمزگان، حضور یافت و ضمن دیدار با دانش آموزان، معلمان و مربیان مدرسه، با آنها به گفت و گو پرداخت.
وی هدف از این سفر را حضور در فضای دوستی و مهربانی در میان کودکان و دانش­آموزان روستای خونسرخی عنوان کرد.
 قبلاٌ نیز «لیلی رشیدی» دیگر هنرمند کشورمان در مدرسه «امید آینده» زاهدان، حاضر شده و با دانش­آموزان و معلمان آن مجموعه آموزشی، دیدار کرده بود.
بانک آینده به ­عنوان یک بنگاه اقتصادی خصوصی و در عمل به مسئولیت اجتماعی و نگاه روشن برای پرورش نسل آینده کشورمان، اقدام به تأسیس مدارس مقاطع ابتدایی دور اول و دوم در مناطق کم­تر برخوردار از امکانات آموزشی کرده است.
احداث مدارس هشت گانه بانک آینده در  نقاط کم بهره از این امکانات در سطح کشور، گامی برای بر طرف ساختن نیازهای جامعه ایرانی است.
 گفتنی است؛ بانک آینده در سال گذشته، 8 مدرسه در مناطق کم­تر برخوردار کشور ساخته و در حال حاضر 3000 دانش آموز در این مدارس تحصیل می­ کنند.

  • محمد مهدی بختیاری