Elocutionist

و هو معکم

Elocutionist

و هو معکم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

در اقدامی غیر منتظره و به دستور "محمد بن سلمان" ولیعهد جوان سعودی، دهها شاهزاده، وزیر و مقام دولت سعودی از کار برکنار و به اتهام فساد مالی بازداشت شدند.

کمیته مبارزه با فساد که به دستور پادشاه عربستان و با ریاست محمد بن سلمان ولیعهد جوان این کشور به تازگی تشکیل شده است دستور بازداشت ۱۱ شاهزاده و ۳۰ مقام سابق و فعلی را صادر کرد. به گمان بسیاری از ناظران، دستگیری های شنبه شب می تواند تلاشی برای تمرکز هر چه بیشتر قدرت در دست محمد بن سلمان و از سرراه برداشتن رقبای احتمالی او در داخل حاکمیت سعودی باشد.

به گزارش فارس در جمع بازداشت شدگان، نام افراد و شاهزاده‌های معروفی چون «ولید بن طلال بن عبدالعزیز» ثروتمندترین شخص در عربستان است که خبر دستگیری وی برای بسیاری از شرکت ها و بازارهای مالی شوکه کننده بوده است چرا که او در دهها شرکت بزرگ بین المللی سهام دارد. همچنین «خالد تویجری» رئیس پیشین دادگاه سلطنتی عربستان، «ولید الابراهیم» رئیس مرکز رسانه‌‌ای خاورمیانه (MBC) و «عادل فقیه» وزیر پیشین بهداشت و شهردار سابق جده نیز دستگیر شده اند. چهار وزیر فعلی کابینه سعودی هم در فهرست بازداشت‌شدگان قرار دارند. ترکی آل شیخ، رئیس شورای اداره هیئت کل وزرش و مشاور دفتر پادشاهی در توییتر نوشت، صبح روز یکشنبه هیچ کس جان سالم به در نخواهد برد.

رسانه‌های سعودی گزارش کردند، به موجب فرمان ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، این کمیته در خصوص موضوعات مربوط به فساد اموال عمومی فعالیت خواهد کرد. به گزارش العالم گفتنی است روز گذشته پادشاه عربستان با صدور فرمانی شاهزاده متعب بن عبدالله بن عبدالعزیزآل سعود وزیر گارد ملی این کشور را برکنار کرد و شاهزاده خالد بن عیاف به جای وی به عنوان وزیر گارد ملی منصوب شد. ولیعهد محمد بن سلمان، ولیعهد جوان عربستان سعودی که موج جدیدی از اصلاحات در این کشور را به اجرا گذاشته است، چندی پیش تاکید کرده بود که بازگشت کشورش به "اسلام میانه‌رو" رمز گذار کشورش به مدرنیسم است. او در جریان یک کنفرانس خبری در شهر ریاض وعده داده بود که به زودی "ریشه افراطی‌گرایی را می‌خشکاند".

  • محمد مهدی بختیاری

بن سلمان

عربستان

ولیعهد سعودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی