Elocutionist

و هو معکم

Elocutionist

و هو معکم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه منابع مالی اسکان دائم زلزله‌زدگان تأمین‌شده است، از آغاز حرکت اقتصادی در نقاط زلزله‌زده خبر داد.

اسحاق جهانگیری امروز دوشنبه در بدو ورود به کرمانشاه در جمع  خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) گفت: هدف از این سفر عرض ادب و ارادت به مردم بزرگ کرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله زده و رسیدگی به وضعیت مردم در این مناطق است.

وی افزود: در ۱۵ روز گذشته اقدامات گسترده ای توسط دولت و سایر نیروها برای امداد رسانی به مناطق زلزله زده انجام شده است، تلاش ها برای کمک و اسکان مردم در مناطق زلزله زده بیشتر خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در ابتدا قرار بود برای اسکان موقت مردم وجوه نقد پرداخت شود تا آنها برای اسکان خانه اجاره کنند، با توجه به مشکلات موجود تصمیم گرفته شد تا به کسانی که تمایل دارند کانکس تحویل شود.

وی گفت: در حال حاضر هر دو راهکار برای اسکان موقت زلزله زدگان پیش بینی شده است و مردم می توانند در این خصوص تصمیم گیری کنند.

جهانگیری ادامه داد: همزمان کار اسکان دائم نیز آغاز شده است، منابع مالی برای اسکان دائم تامین شده است، کار آوار برداری به سرعت در حال انجام است و مراحل بعدی نیز به سرعت پیش خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده مردم هر چه سریعتر به خانه های دائم بروند و کار مهمتر دیگر یعنی برگشت به کار و زندگی در مناطق زلزله زده انجام شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: وزراء و معاونان رئیس جمهور در این سفر، ماموریت دارند تا حرکت اقتصادی در مناطق زلزله زده را آغاز کنند و با تصمیم گیری واحدهای کشاورزی، دامداری و خدماتی را برای تداوم فعالیت آماده کنند تا آنها ادامه کار دهند.

وی افزود: امیدواریم در جلسه امروز که با حضور نیمی از اعضای هیئت دولت برگزار می شود تصمیمات خوبی برای برگشت زندگی به روال عادی، کار و تولید در مناطق زلزله زده اتخاذ کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: چنانچه میزان وام ۲۵ میلیون تومانی برای بازسازی مساکن روستایی کافی نباشد، دوباره تصمیم خواهیم گرفت.

اسحاق جهانگیری امروز دوشنبه در سفر به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و در جمع مردم روستای ناو فره سرپلذهاب گفت: مردم این استان و بویژه مردم سرپل ذهاب پهلوانانی هستند که دوران سخت را با صبر و بزرگواری پشت سر گذاشته اند و در مقاطع مختلف نظیر دوران دفاع مقدس، حمله منافقین و حوادث طبیعی از خود گذشتگی نشان دادند.

وی افزود: حجم خسارت ها بالاست و امروز همه مسئولین نظام از رهبر معظم انقلاب تا رئیس جمهور و... خودشان را مثل شما و همدرد شما می دانند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: با تجربیاتی که کشور داشته ما فکر می کنیم که کارهای خوبی انجام شده است و مردم، سپاه، ارتش و... همه پای کار بودند.

وی ادامه داد: وضعیت را باید به شرایطی بهتر از قبل از زلزله برگردانیم. اینکه می گویند با ۲۵ میلیون نمی‌شود خانه ها را ساخت، ما برنامه خودمان را داریم و بعدا دوباره تصمیم می گیریم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز نیمی از اعضای دولت در سرپل ذهاب جلسه خواهند داشت.

گلایه نماینده سرپل ذهاب از حضور نمایشی برخی وزرا درنقاط زلزله زده

نماینده مردم سرپلذهاب در مجلس شورای اسلامی از حضور نمایشی برخی وزرا در نقاط زلزله زده گلایه کرد.به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد تجری امروز دوشنبه در بازدید معاون اول رئیس جمهور از روستای زلزله زده ناوفره سرپلذهاب اظهار داشت: با اینکه عمق فاجعه بسیار وسیع بود مردم غیور ایران اولین ناجی مردم آسیب دیده بودند که در همان ساعات اولیه به یاری هم شتافتند.

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در این حادثه نیروهای سپاه و ارتش سنگ تمام گذاشتند.

وی مردم منطقه زلزله زده را مردمی نجیب معرفی کرد و یادآور شد: در این منطقه طیف های مختلف از قهرمان ملی تا دانشمند و تحصیل کرده ملی زندگی می کنند و با توجه به اصالت و نجابتی که دارند اگر ریالی هم به آنها پرداخت نشود اعتراض نخواهند کرد.

وی خطاب به جهانگیری گفت: از آنجا که شما مدیر اجرایی نظام و کشور هستید و تصمیمات کلیدی و مصوبات دولت باید با نظارت شما انجام شود انتظار داریم کمک ویژه ای به این منطقه داشته باشید.

تجری ادامه داد: با وجود اینکه مردم منطقه دامدار هستند، اما هنوز علوفه ندارند و جایگاه جبران خسارت دامی آنها مشخص نشده است.

وی به سفر وزیر کشاورزی اشاره کرد و افزود: متاسفانه وزیر کشاورزی نمایشی و فرمایشی به اینجا تشریف آورد و با پذیرایی سه وعده غذایی در حالی که مردم منطقه حتی آب برای آشامیدن ندارند منطقه را ترک کرد بدون اینکه دستاوردی برای منطقه داشته باشد.

دهیار یکی از روستاهای منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب با بیان اینکه عصبانیت مردم بر اثر عمق فاجعه بود، خطاب به جهانگیری گفت: نگذارید از دولت ناامید شویم.

محمدیان امروز دوشنبه در سفر اسحاق جهانگیری به روستای ناوفره گفت: وام و کمکهای بلاعوض برای بازسازی مناطق زلزله زده کافی نیست. شهر سرپل ذهاب مردم مرزداری دارد و اگر نبودند مرز حفظ نمی‌شد.

وی با بیان اینکه نگذارید مردم از دولت ناامید شوند یادآور شد: این مردم به دولت تدبیر و امید رای دادند.

دهیار روستای ناو فره سرپل ذهاب گفت: از تنش‌ها و عصبانیتی که از سوی مردم بوده عذرخواهی می‌کنیم چون عمق فاجعه زیاد بوده‌است اما مسئولین همکاری نداشتند.

وی ادامه داد: وام و کمک‌های بلاعوض دولت برای ساخت خانه در کوره دهات‌ها هم کافی نیست. الان هم که می‌گویند اگر کانکس بدهند ۳ میلیون کم می‌شود.

محمدیان ادامه داد: از سپاه استان کهگیلویه و بویر احمد که این ۶ روستا را تحت پوشش داشتند و سنگ تمام گذاشتند تشکر می‌کنم.

گلایه از بی‌توجهی وزیر کشاورزی به خواسته‌های زلزله‌زدگان

از سوی دیگر در جریان این بازدید، نماینده مردم سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی از حضور نمایشی برخی وزرا در نقاط زلزله زده گلایه کرد.

تجری ادامه داد: با توجه به اینکه مردم منطقه دامدار هستند، اما هنوز علوفه ندارند و جایگاه خسارت دامی آنها مشخص نشده است.

وی به سفر وزیر کشاورزی اشاره کرد و افزود: متاسفانه وزیر کشاورزی نمایشی و فرمایشی به اینجا تشریف آورد و با پذیرایی سه وعده غذایی در حالی که مردم منطقه حتی آب برای آشامیدن ندارند منطقه را ترک کرد؛ بدون اینکه دستاوردی برای منطقه داشته باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی