Elocutionist

و هو معکم

Elocutionist

و هو معکم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

معرفی برگزیدگان هجدهمین جشن سینمایی «حافظ»

سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۱ ق.ظ

هیجدهین جشن سینمایی و تلویزیونی «حافظ» امشب(دوشنبه ۲۲ مردادماه) با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مدیران فرهنگی در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این مراسم آهنگ«ایران» سالار عقیلی به همراه تصاویری از کشور ایران به نمایش درآمد.
سپس ایمان معلم روی صحنه آمد و به دو زبان فارسی و انگلیسی به حضار خوشامد گفت.
لادن مستوفی بازیگر سینما و تلویزیون بعد از خواندن چند بیت از دیوان حافظ، گفت: این حضور ما در جشن حافظ وام‌دار شخصی است که امروز در بین ما نیست، سینمای ایران همیشه مدیون علی معلم است.
در ادامه این مراسم امید معلم دبیر هجدهمین جشن حافظ روی صحنه آمد و بیان کرد: دلیل اینکه ما هر سال این جشن را برگزار می‌کنیم، شاید این است که یاد علی معلم را زنده نگه داریم. علی معلم جایگزینی ندارد. جشن حافظ یک همدلی میان اهالی سینما و تلویزیون ایجاد می کند. باید خوشحال باشیم که تنها جشن خصوصی سینما و تلویزیون بعد از علی معلم هم زنده است و به حیاط خود ادامه داده است.
سپس رضا یزدانی روی صحنه آمد و چند قطعه از آهنگ‌های خود را به صورت زنده اجرا کرد.
نشان ویژه عباس کیارستمی
در این بخش نورا هاشمی و سیاوش اسدی نشان ویژه عباس کیارستمی را به اصغر یوسفی‌نژاد برای فیلم سینمایی ائو(خانه) تقدیم کردند.
اصغر یوسفی‌نژاد ضمن دریافت جایزه خود گفت: بسیار خرسندم برای دریافت این جایزه. در سینمای ایران ساده‌ زیست‌تر از عباس کیارستمی ندیده‌ام. از همسرم برای این که در ساخت این فیلم بسیار کمکم کرد تشکر می‌کنم.
بهترین مستند
در این بخش علیرضا بیرانوند جایزه بهترین مستند را به سحر مصیبی برای ساخت مستند «صفر تا سکو» اهدا کرد.
سحر مصیبی ضمن دریافت جایزه خود گفت: این اولین جایزه من است. از مهتاب کرامتی که بسیار کمکم کرد تشکر می‌کنم، اگر او نبود من نمی‌توانستم این مستند را کارگردانی کنم.
یک عمر فعالیت نوشتاری
در این بخش همایون ارشادی و اسحاق خان‌زاده جایزه یک عمر فعالیت نوشتاری را به هیوا مسیح تقدیم کردند.
هیوا مسیح ضمن دریافت تندیس خود گفت: من جلوی روی خود هنرمندان را نمی‌بینم، من جلوی رویم تاریخ را می‌بینم. علی معلم همواره علاقه‌مند بود که همه ما با محبت در کنار هم باشیم. بیایید همواره با محبت در کنار هم باشیم و در کنار هم بمانیم. من یکی از کتاب‌های خودم که بسیار به آن علاقه‌مند هستم را به علی معلم تقدیم می‌کنم.
در ادامه این مراسم ویدیویی از مرحوم علی معلم به نمایش درآمد.
جایزه ویژه علی معلم
در این بخش آذر معماریان و گلاب آدینه جایزه ویژه علی معلم را به علی رفیعی تقدیم کردند.
علی رفیعی ضمن دریافت جایزه خود گفت: امشب بسیار خوشحال که در میان شما هستم. همین را بگویم که تعداد کارهای روی صحنه نیامده من بسیار بیشتر از کارهای روی صحنه آمده‌ام است.
بهترین فیلمنامه تلویزیونی
در این بخش نیوشا ضیغمی و الهام حمیدی جایزه بهترین فیلمنامه تلویونی را به محسن تنابنده برای نگارش فیلمنامه «پایتخت5» اهدا کردند.
بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیون
در این بخش مه‌لقا باقری و علی صادقی جایزه بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیون را به رویا میر علمی تقدیم کردند.
رویا میرعلمی ضمن دریافت جایزه خود گفت: از هیئت داوران تشکر می‌کنم که من را دیدند. این اولین جایزه‌ای است که غیر از تئاتر به خانه می‌برم.
بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون
در این بخش شهرزاد کمال‌زاده، مریم معصومی و مهران غفوریان جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون را به بهرام افشاری تقدم کردند.
بهرام افشاری ضمن دریافت جایزه خود گفت: بسیار تشکر می‌کنم از هیئت داوران. روح آقای معلم شاد. این جایزه را به پدرم تقدیم می‌کنم.
بهترین فیلمنامه سینمایی
در این بخش پژمان جمشیدی و بهرام بهرامیان جایزه بهترین فیلمنامه سینمایی معصومه بیات برای نگارش فیلمنامه «رگ خواب» اهدا کردند.
معصومه بیات ضمن دریافت جایزه خود گفت: بسیار خوشحال که این جایزه ارزشمند را دریافت کردم. امیدوارم برای مردم کشورمان کمی آرامش به وجود بیاید.
بهترین دستاورد هنری
در این بخش جمشید گرگین و جلیل فرجاد جایزه بهترین دستاورد هنری را به هادی محمدیان برای انیمیشن سینمایی«فیلشاه» تقدم کردند.
بهترین تدوین سینمایی
در این بخش ستاره اسکندری و هوتن شکیبا جایزه بهترین تدوین سینمایی را به حسین جمشیدی گوهری و سجاد پهلوان‌زاده برای تدوین فیلم سینمایی«لاتاری» اهدا کردند.
بهترین بازیگر زن درام تلویزیون
در این بخش نیلوفر خوش خلق و امین حیایی جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیون را به رویا نونهالی برای ایفای نقش در سریال «شهرزاد» تقدیم کردند.
رویا نونهالی ضمن دریافت جایزه خود گفت: از خانم آذر معماریان و همه دوستانی که این جشن را برگزار کرده‌اند تشکر می‌کنم. این اولین مرتبه نیست که لطف دنیای تصویر شامل حال من می‌شود.
بهترین بازیگر مرد درام تلویزیون
در این بخش ریحانه پارسا و سینا مهراد جایزه بهترین بازیگر مرد درام تلویزیون را به مهدی سلطانی سروستانی برای ایفای نقش در سریال «شهرزاد» اهدا کردند.
بهترین موسیقی متن
در این بخش سیروس الوند و سروش صحبت جایزه بهترین موسیقی متن را به سهراب پورناظری برای ساخت موسیقی متن «رگ خواب» اهدا شد.
بهترین چهره سال تلویزیون
در این بخش امین تارخ جایزه بهترین چهره سال تلویزیون را به مهران مدیری برای اجرای برنامه «دورهمی» تقدیم کرد.
مهران مدیری ضمن دریافت جایزه خود گفت: روحت شاد علی جان معلم. حرف‌های تلخ بسیاری داشتم؛ اما کامتان را تلخ نمی‌کنم. این ششمین یا هفتمین تندیس حافظ است که من دریافت کردم.
بهترین خواننده سال
جایزه بهترین خواننده سال به همایون شجریان برای آهنگ «رگ خواب» اهدا شد.
بهترین کارگردان تلویزیون
در این بخش ملیکا شریفی‌نیا و سام نوری جایزه بهترین کارگردان تلویزیون را به حسن فتحی برای سریال«شهرزاد» تقدیم کردند.
حسن فتحی ضمن دریافت جایزه خود گفت: درود می‌فرستم بر روح مرحوم علی معلم. این جایزه متعلق به همه عوامل «شهرزاد» است. این چهارمین مرتبه است که این جایزه را دریافت می‌کنم؛ اما جایزه امروز برایم ارزش والاتری دارد. این جایزه را به همه مردم کشورمان تقدیم می‌کنم که روزهای سختی را می‌گذرانند.
بهترین مجموعه تلویزیونی
در این بخش سیما تیرانداز و کامبیز دیرباز جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی را به الهام غفوری برای تهیه سریال تلویزیونی«پایتخت5» تقدیم شد.
بهترین بازیگر زن سینما
در این بخش گلاره عباسی و علی اوجی جایزه بهترین بازیگر زن سینما را به لیلا حاتمی برای فیلم سینمایی«رگ خواب» و پریناز ایزدیار برای فیلم سینمایی«ویلایی‌ها» اهدا کردند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی