Elocutionist

و هو معکم

Elocutionist

و هو معکم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

سید عباس عراقچی در مقر سازمان ملل متحد درباره مذاکرات با اتحادیه اروپا به منظور مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا افزود: زمانبندی ما همان چهارم نوامبر (13 آبان) است. اروپایی ها باید تا پیش از چهار نوامبر که دور دوم تحریم های نفتی و بانکی آمریکا اعلام شده، سازوکارهای پیشنهادی را برقرار کنند.
وی ادامه داد: یا حداقل اینکه تا آن تاریخ ساختارش مشخص شده و بخشی از آن شروع به کار کرده باشد. اروپایی ها نظر ما را می دانند که تا چهار نوامبر، حداقل بخشی از این سازوکارها اجرایی شود. 
معاون وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه تحریم هایی که آمریکا مدعی است در چهارم نوامبر اجرایی خواهد کرد، عملا به طور کامل اجرا شده است، اضافه کرد: بخش دوم تحریم های آمریکا در چهار نوامبر به صورت رسمی برقرار می شود؛ اما عملا تحریم های آمریکا به صورت غیر رسمی زودتر از آن پیاده شده اند. چون همه طرف هایی که از چهار نوامبر نمی توانند نفت بخرند، زودتر شروع به تجدیدنظر در خرید نفت ایران کرده بودند.
عراقچی خاطرنشان کرد: در واقع باید گفت چهار نوامبر جنبه رسمی داشته و قرار نیست اتفاق عجیبی در آن روز بیفتد.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه به همراه محمد جواد ظریف برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد.
ظریف و هیات همراه وی شامگاه دوشنبه گذشته در نشست وزیران خارجه ایران و 1+4 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل که به ریاست فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد، حضور یافتند.
در پایان این نشست ظریف و موگرینی به نمایندگی از گروه 1+4 بیانیه مشترکی را قرائت کردند که در بخشی از آن به ایجاد ساز و کار ویژه اشاره شده بود.
در این بیانیه بر اعلام تعهد مجدد کشورهای عضو برجام بر اجرای کامل و موثر این توافق، از جمله در حوزه رفع تحریم ها تاکید و اذعان شده بود رفع تحریم ها و برخورداری ایران از منافع اقتصادی حاصله، بخش کلیدی و حیاتی برجام است. 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۷/۰۷
  • ۲۵۳ نمایش
  • محمد مهدی بختیاری

سید عباس عراقچی

معاون وزیر امور خارجه ایران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی